Nieuwsbrief:

Harliepleats

De Harliepleats is het bedrijf van ex- grasbaancoureur Tjalle Reitsma en zijn familie. Een persoonlijke omgang en benadering van klanten en goed en vakkundig werk leveren zijn twee belangrijke speerpunten van deze familie. Bij de Harliepleats kun je o.a. terecht voor: Verkoop Harley Davidsons ® Onderdelen ( heel veel uit voorraad leverbaar !!) Accessoires Reparaties en onderhoud Schade-afhandeling Revisie Restauratie Eigenbouw Winterstalling Helmen en motorkleding
Alle motoren van Harliepleats
10 motoren gevonden
HARLEY-DAVIDSON SERVICECAR
HARLEY-DAVIDSON SERVICECAR
€ 23.950,- p/mnd klik hier
1959,
HARLEY-DAVIDSON HERITAGE SOFTAIL CLASSIC FLSTC
HARLEY-DAVIDSON HERITAGE SOFTAIL CLASSIC FLSTC
€ 11.750,- p/mnd klik hier
2003, 24500 Km
HARLEY-DAVIDSON SPORTSTER LOW XL 1200 L
HARLEY-DAVIDSON SPORTSTER LOW XL 1200 L
€ 8.750,- p/mnd klik hier
2008, 29992 Km
HARLEY-DAVIDSON FORTY-EIGHT SPECIAL
HARLEY-DAVIDSON FORTY-EIGHT SPECIAL
€ 12.950,- p/mnd klik hier
2019, 9539 Km
HARLEY-DAVIDSON ELECTRA GLIDE ULTRA CLASSIC FLHTCUI
HARLEY-DAVIDSON ELECTRA GLIDE ULTRA CLASSIC FLHTCUI
€ 13.495,- p/mnd klik hier
2012, 38859 Km
HARLEY-DAVIDSON FAT BOB FXDF
HARLEY-DAVIDSON FAT BOB FXDF
€ 13.995,- € 14.500,- p/mnd klik hier
2014, 27493 Km
HARLEY-DAVIDSON FAT BOY FLSTFI
HARLEY-DAVIDSON FAT BOY FLSTFI
€ 13.950,- p/mnd klik hier
2011, 19041 Km
HARLEY-DAVIDSON HERITAGE SOFTAIL FLST
HARLEY-DAVIDSON HERITAGE SOFTAIL FLST
€ 9.995,- € 10.750,- p/mnd klik hier
1987, 64000 Km
HARLEY-DAVIDSON STREET BOB FXDBI DYNA
HARLEY-DAVIDSON STREET BOB FXDBI DYNA
€ 11.995,- p/mnd klik hier
2010, 48200 Km
HARLEY-DAVIDSON SPORT GLIDE FLSB
HARLEY-DAVIDSON SPORT GLIDE FLSB
€ 18.990,- p/mnd klik hier
2019, 18853 Km
Een stukje historie: HARLEY-DAVIDSON in 1945 - De oorlog is voorbij en Harley-Davidson heeft uiteindelijk 90.000 motoren voor het leger gebouwd, WLA (A van Amerika) en WLC (met de C van Canada). Zelfs Rusland, toen nog bondgenoot van de US, heeft WLA's gekocht in de oorlog. Er zouden ook kleinere aantallen naar het Verenigd Koninkrijk, Zuid-Afrika, en andere bondgenoten zijn verscheept. Veel WLA's werden vervoerd naar bondgenoten onder het Lend-Lease programma. De grootste ontvanger was de Sovjet-Unie, goed voor meer meer dan 30.000 WLAs. De productie van de WLA zou na de oorlog stoppen maar opnieuw worden gestart voor levering tijdens de Koreaanse oorlog in de jaren 1949-1952. De meest WLA's in het naoorlogse westen na de oorlog zou worden verkocht als overtollig en naar civiel gebruik worden omgebouwd. De vele verkrijgbare motorfietsen zijn erg goedkoop en zouden leiden tot de opkomst van de chopper en andere stijlen, evenals de daarmee gepaard gaande biker cultuur. Menig jonge soldaat zou naar huis komen in de hoop op een Harley-Davidson te rijden zoals hij ook deed in de oorlog. Dit leidde tot een grote naoorlogse populariteit van zowel de motor als het bedrijf in het algemeen. Echter, dit heeft er ook voor gezorgd dat er maar weinig originele WLA's te vinden zijn in de VS of zelfs West-Europa. Een aanzienlijk aantal WLA's werd achtergelaten in de Sovjet-Unie en ofwel opgeslagen of kwam in particuliere handen terecht. Met weinig toegang tot onderdelen, geen chopper cultuur en geen exportmogelijkheden naar het Westen zijn veel van die WLA's bewaard gebleven tijdens de Koude Oorlog. Rusland en andere voormalige Sovjet-landen zijn nu een belangrijke bron van WLA's en onderdelen.
© 2000 - 2024 Motoroccasion