Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
dikke v4 tuono aprc
met ohlins verstelbare vering
abs
korte kentekenplaathouder
Welkom bij Kobo Motoren - Dé specialist in KTM, Moto Morini én topkwaliteit occasions van alle merken!
Bij Kobo Motoren vind je een ruim aanbod aan nieuwe motoren van KTM en Moto Morini, én zorgvuldig geselecteerde occasions van alle bekende merken. Elke motor wordt grondig nagekeken en rijklaar afgeleverd.
- Afleverbeurt & garantie: €250,-
- Inruil van je huidige motor is mogelijk
- Bezorging door heel Nederland voor slechts €150
- 10 dagen gratis verzekering mogelijk
- Financiering mogelijk via NU Motorrijden
- Proefrit op afspraak
Heb je vragen of wil je deze motor in het echt bekijken? Neem gerust contact met ons op we helpen je graag op weg naar jouw volgende motoravontuur!
Neem gerust contact met ons op:
0512-542142 of 06-50851728
verkoop@kobomotoren.nl
Kobo Motoren Passie voor motoren, verstand van service.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Aprilia lengterichting 65 ° V-4-cilinder, 4-takt, vloeibaar koelsysteem |
Boring x slag | 78 mm x 78 mm |
Cilinder inhoud | 999.6 cc |
Comp. verhouding | 13 : 1 |
Kleppen | 16-valve DOHC |
Brandstof toevoer | Airbox met voor-dynamische luchtinlaten 4 Weber-Marelli 48-mm, 8 injectoren, Ride-by-Wire |
Ontsteking | Magneti Marelli digitale elektronische ontsteking-systeem geïntegreerd in de motor controle-systeem, met een bougie per cilinder en |
Vermogen | 170 pk / 125 kW bij 11.500 tpm |
Max. koppel | 111.5 Nm bij 9500 tpm |
Koppeling | Meervoudige natte koppeling met mechanische slipper systeem |
Versnellingsbak | 6-speed |
Verhouding | |
Overbrenging | Chain 16F/42R |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Twin-spar aluminum |
Vering voor | Sachs ondersteboven voorvork met diam. 43 mm binnenpoten. Gesmede aluminium remklauw bevestigingen voor radiale remklauwen. Volledig instelbare veervoorspanning en hydraulische compressie en uitgaande demping. Veerweg: 120 mm |
Vering achter | Double verstevigde aluminium swingarm; gemengd geringe dikte en de plaat gieten technologie Sachs monoshock met piggy back volledig instelbaar:... Veervoorspanning en hydraulische compressie en uitgaande demping APS progressieve koppeling Veerweg: 130 mm |
Remmen voor | 320mm discs with Brembo monobloc 4-piston radial-mount calipers; radial-pump master cylinder, stainless-steel lines |
Remmen achter | 220mm disc with Brembo twin-piston caliper |
Voorband | 120/70-17 |
Achterband | 190/55-17 |
Wielbasis | 1420 mm |
Lengte | 2040 mm |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 845 mm |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Competition Black, Sunlit Yellow, Wing Grey |
Beschrijving | Van de motor die het WK Superbike domineerde heeft Aprilia de wildste naked ooit afgeleid.

De enige motor in deze klasse met een V4 motor, de krachtigste, met 167,3 Pk en de meest effectieve, met een volledig herzien frame wat een nieuwe maatstaf zet in zijn klasse. Een naked sport motor die in staat is om iedere weg te domineren met zijn ontembare prestaties en met de meest vooruitstrevende veiligheids voorzieningen in het segment. Drie programma’s om direct de vermogensafgifte af te kunnen stellen aan je eigen behoefte, ook verkrijgbaar met APRC – het tweede generatie dynamische controle systeem wat ontwikkeld is op basis van Aprilia’s race ervaringen.



 Een superbike met een hoog stuur

Na het creëren van de beste superbike van het nieuwe millennium veroorzaakt Aprilia een revolutie in het naked supersport segment met de verbluffende nieuwe Tuono V4 R. Een motor die verder gaat dan de wildste dromen van zelfs de meest doorgewinterde enhousiastelingen – de berijder die, als hij of zij de kans had, een racemotor zou kiezen om ergens koffie te gaan drinken.

Voor dit soort berijders en diegenen met racebloed in de aderen heeft Aprilia een motor ontwikkeld met de ontembare geest van de RSV4 in een katachtig lichaam die in zijn element is als er met onvoorstelbare kracht geaccelereerd en geremd wordt, die bochten en rechte stukken verslindt.

De prestaties en kenmerken van een superbike, de handelbaarheid van een naked en de erfenis van een innovatief concept wat in 2002 werd gestart met de Tuono 1000 R – een motor die uitstekende kritieken kreeg en een verkoopsucces werd – maar met een buitengewone nieuwe troef achter de hand: De prestaties van een 65° V4 motor en de meest geavanceerde elektronica die op dit moment te vinden is op motoren.

Net als de originele Tuono, is de nieuwe V4 R direct herkenbaar aan zijn topkuip met driedubbele koplamp, de onderscheidende eigenschappen van een motor die, net als zijn twin voorganger, het uiterlijk en ziel heeft van zijn Worldsuperbike gehomolgeerde broer, maar nu met twee wereldtitels (voor constructeur en rijder in 2010) op zak – heeft 2 cilinders erbij en 41 PK meer dan voorheen, terwijl het gewicht met 10 kg is afgenomen. Deze overweldigende cijfers zijn een bewijs van de technologische evolutie die dit spannende nieuwe model realiteit hebben laten worden. De nieuwe motor is verkrijgbaar in twee verschillende configuraties – Tuono V4 R en Tuono V4 aPRC – en er is keuze uit drie kleuren: Competition Black, Sunlit Yellow en Wing Grey…. |
Kobo Motoren
Official KTM Dealer
Meer dan 120 gebruikte motoren
KTM Powerwearshop
KTM Powerparts
 | Drachten, Friesland |
 | 0512-542142 |
Wist u dat: In de motortaal "Big Black Bomber" betekent: Aan het model cb450 van Honda (450CC kopklep staande twin), dat in 1965 werd geïntroduceerd, werd de bijnaam Black Bomber o f Big Black Bomber toegekend. Tot dat moment was het zwaarste model van het Japanse merk een 350CC motorfiets. Eigenlijk ging iedereen er op dat moment nog van uit dat de Japanners zich zouden beperken tot het maÂken van bromfietsen en lichte motorfietsen. Met de introducÂtie van de cb450 werd het tegendeel aangetoond. Vandaar ook het predikaat big, immers, voor een Japanse motorfiets was een cilinderinhoud van 450CC veel. Black verwijst naar de zwarte lak, waarin de beginseries van deze motorfiets werden uitgeÂvoerd. Honda pikte de naam Big Black Bomber vervolgens in haar advertenties op: ‘Meet the big black bomber, the biggest beefiest touring twin from Japan. Sit astride this black beauty’, schreeuwden de advertenties. Vermoedelijk verwees de naam bomber slechts naar het feit dat dit model een donker en sonoor uitlaatgeluid produceerde, analoog aan de staande twins van Triumph, Norton en BSA. De Big Black Bomber kon zich oveÂrigens nog niet echt meten met de zware Engelse twins, maar de introductie ervan was een teken dat dit snel kon verandeÂren. Aldus geschiedde, want in de jaren zeventig werd de EnÂgelse motorfietsindustrie door de Japanse weggevaagd. De cb450 Black Bomber verwierf de reputatie van sportieve motorÂfiets, waar veel mee werd geraced. Te midden van de high tech motorfietsen van nu is de status van de Big Black Bomber die van een klassieke Japanner.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken