Nieuwsbrief:

TRIUMPH  TIGER 1200 GT EXPLORER - 2025

Garantie: Ja
Nieuw
SAPPHIRE BLACK
triumph - tiger-1200-gt-explorer
triumph - tiger-1200-gt-explorer
triumph - tiger-1200-gt-explorer
triumph - tiger-1200-gt-explorer
triumph - tiger-1200-gt-explorer
triumph - tiger-1200-gt-explorer
triumph - tiger-1200-gt-explorer
triumph - tiger-1200-gt-explorer
triumph - tiger-1200-gt-explorer
triumph - tiger-1200-gt-explorer
triumph - tiger-1200-gt-explorer
triumph - tiger-1200-gt-explorer
triumph - tiger-1200-gt-explorer
triumph - tiger-1200-gt-explorer
triumph - tiger-1200-gt-explorer
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Nieuw: Ja
Modeljaar: 2025
Emissieklasse: Euro 5
Garantie: TLM'S New Bikes
Afleverkosten: De getoonde prijs is inclusief € 400 afleverkosten.

Deze motor is uit voorraad leverbaar!
De Triumph Tiger 1200 GT PRO EXPLORER
is de ultieme adventure motorfiets
voor op en naast de weg. De Tiger 1200
is uitgerust met het volledig nieuwe
en oersterke 1160cc T-Plane
driecilinder motorblok welke 150 PK en
130 Nm aan koppel levert. Dit
motorblok levert over het hele
toerenbereik een immens hoog koppel,
zakt niet in en is van onderuit
perfect te doseren. De aandrijving
wordt via een cardan verzorgd. De GT
Pro Explorer heeft het meest
uitgebreide optiepakket standaard aan
boord en dat bestaat o.a. uit
geoptimaliseerde bochten-ABS en TCS,
dodehoeksensoren, cruise control,
versnellingsindicator, diverse
rijmodi, 7" full-colour TFT scherm,
Full-LED verlichting incl DRL en
mistlampen, verlichte schakelaars,
Bluetooth Connectivity system,
Quickshifter, bandenspanningssensoren,
semi-actieve Showa vering voor en
achter met 20 cm veerwegen, Brembo
Stylema remmerij, verwarmde
handgrepen, verwarmde zadels,
middenbok, lage valbeugel voor,
handkappen en een verstelbare ruit. De
motor heeft een rijklaargewicht van
slechts 261 Kg, dit is inclusief volle
30 liter benzinetank. Deze nieuwe
Triumph wordt geleverd inclusief 3
jaar fabrieksgarantie. Er is een ruime
keuze aan accessoires beschikbaar,
zoals o.a. diverse koffersets en
bagagesystemen, ruitjes etc. Heb je
interesse? Bel ons voor een proefrit
en/of offerte. Tot snel!

= Bedrijfsinformatie =

TLM’s zekerheden: Wij zorgen ervoor dat al onze voertuigen technisch helemaal in orde zijn, voordat deze in de verkoop gaan. Voor onze eigen-merk motoren van Moto Guzzi en Triumph zorgen wij daar bovenop dat deze ook qua onderhoud helemaal up-to-date zijn. In onze prijsstelling zijn alle niet te vermijden kosten opgenomen en wij rekenen GEEN extra kosten voor service, aflevering of overschrijven etc... De gehanteerde garantietermijnen kunnen variëren (0/1/3/6/12/24/36 maanden) en zijn mede afhankelijk van bouwjaar en kilometerstand. De exacte garantievoorwaarden zijn op onze homepage te vinden. Wij ruilen alle merken in. Bij serieuze interesse in een voertuig; bel of mail ons vooraf! Dan behoort een proefrit onder droge weersomstandigheden ook tot de mogelijkheden.




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
TLM Nijmegen
Ook van deze verkoper:
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
© 2000 - 2025 Motoroccasion