Al sinds 1985 bekend in de motor wereld.
Uw motor niet kunnen vinden? Wij kunnen u helpen zoeken.
Inruilen of verkopen
Heeft u een motor in te ruilen? Wilt u de motor verkopen of in consignatie verkopen?
Neem dan contact met ons op.
Op afspraak geopend
Wilt u een motor bezichtigen? Wij zijn alleen op afspraak geopend ook in de avond of weekenden.
10 per pagina 20 per pagina 30 per pagina 40 per pagina 50 per pagina
BMW R 1200 R
2008, 75693 Km
SUZUKI VS 800 INTRUDER
1992, 37783 Km
HONDA VFR 750 F
1990, 87609 Km
HONDA CBR 1100 XX SUPER BLACKBIRD
2005, 77579 Km
HONDA VT 1100 C2 ACE
1997, 34200 Km
BMW R 1200 RT
2011, 39048 Km
HARLEY-DAVIDSON SPORTSTER CUSTOM XL 1200 C
2011, 43300 Km
KTM 350 EXC F
2018, 132 Km
DUCATI 916 BIPOSTO
1998, 33715 Km
PIAGGIO MP3 500 LT SPORT
2018, 20581 Km
SUZUKI VL 800 VOLUSIA
2006, 46569 Km
BMW R 1200 GS ADVENTURE
2017, 44088 Km
YAMAHA XV 950 R
2013, 30836 Km
BMW R 1100 RT
1999, 140153 Km
KAWASAKI VN 900 CUSTOM
2007, 18526 Mls
KAWASAKI VULCAN S
2018, 34566 Km
HARLEY-DAVIDSON V-ROD STREET ROD VRSCR
2006, 17037 Km
ZERO SR/S ZF 14.4
2020, 11167 Km
KAWASAKI VULCAN S
2023, 4927 Km
SUZUKI VL 800 VOLUSIA
2008, 38236 Km
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken