Nieuwsbrief:
Nieuwsbericht
06-08-2025
HOREON MOTOREN STOPT PER 1 OKTOBER 2025

HOREON MOTOREN STOPT!!!!
Met gemengde gevoelens wil ik jullie laten weten, dat ik na 30 jaar met veel passie en toewijding Horeon Motoren te hebben geleid, besloten heb om het bedrijf te beëindigen en wel
per 1 OKTOBER 2025, tot deze datum kunnen jullie uiteraard nog een afspraak inplannen voor onderhoud e.d.
Dit besluit volgt op het (bijna) bereiken van mijn pensioen gerechtigde leeftijd en het ontbreken van opvolging. Ik kijk met veel voldoening terug op de afgelopen jaren en wil jullie,
ook namens Anne en Patrick, oprecht bedanken voor het vertrouwen dat in Horeon Motoren is gesteld.
Bij onze collega Kawasaki dealer Motorstore te Uithoorn, waar wij jarenlang tot volle tevredenheid mee hebben samengewerkt, zijn jullie van harte welkom voor onderhoud, service en de nog lopende fabrieksgarantie. Ook voor een praatje of vrijblijvend een bakkie koffie zijn jullie bij Motorstore Uithoorn aan het juiste adres.
Meld je dan ook via https://motorstoreuithoorn.nl/inschrijven-motorstore-uithoorn/  aan voor de nieuwsbrief.

Ger Raven
 

Bron: Horeon Motoren

Een stukje historie: BMW in 1924 - Toen Franz Bieber al in 1924 Duits kampioen werd met een standaard R 32, besloot BMW de sportieve successen vast te houden door ook kopklepmotoren te ontwikkelen. In de jaren twintig, toen Duitsland nog gebukt ging onder de herstelbetalingen na de Eerste Wereldoorlog, bloeide BMW. Er werden in die periode ca. 27.000 motorfietsen verkocht, ondanks het feit dat BMW's duurder waren dan andere motorfietsen. Vanaf het begin waren de BMW motorfietsen door hun sterke frame geschikt voor zijspangebruik. Er waren contracten met zijspanfabrikanten en zodoende kon men soms ook al het droog gewicht mét zijspan aangeven. Incidenteel werden kleinere (eencilinder) modellen uitgebracht. Opvallend is dat geen enkele eencilinder ooit met een zijklepmotor werd gebouwd, hoewel dit bij de tweecilinders tot aan de Tweede Wereldoorlog wel gebeurde.
© 2000 - 2025 Motoroccasion