Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Garantie: Geen
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Graag willen wij u vertellen wie we zijn en waar wij als Team Kipa motoren voor staan.
Wij zijn een klein familie bedrijf in het hart van Goirle aan de Dorpsstraat.
10 jaar geleden begon George Kiparissoudis met het bedrijf Kipa motoren, ondertussen is dit een begrip in goirle geworden. voor de aankoop/verkoop van alle soorten scooters en motoren ben je bij Kipa Motoren aan het juiste adres. Zijn zoon Sotirios Kiparissoudis werkt sinds enige tijd ook in de zaak. Hij verzorgt net als zijn vader de reparaties op motoren en scooters.
U kunt bij ons rekenen op een kundig oordeel. Gaat het om reparaties of inkoop-verkoop van motoren en scooters dan bent u bij ons Team aan het juiste adres.
Wat kunt u van Team Kipa Motoren verwachten. Voor ons het belangrijk dat u veilig op de weg kunt. Wij zullen u dan ook altijd voorzien van de juiste technische informatie ten behoeve van uw motor of scooter.
Heeft u vragen omtrent uw motor/scooter dan vindt u onze gegevens bij het kopje contact. Wij zijn u graag van dienst.
Met vriendelijke groet
Team Kipa Motoren
 | Goirle, Noord-Brabant |
 | niet bekend |
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken