Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Mooie Yamaha TDM 850.
Bj:1999.
55673km.
Slijtdelen in staat.
gear indicator/Usb aansluiting/leovince sbk dempers.
incl. Beurt. En 3 maand garantie.
Inruil en financiering mogelijk.
Gratis maand verzekering.
Postma Motoren en Fietsen Warfhuizen.
Naast alle onderhoud van uw motorfiets, en in- en verkoop van motoren zijn wij hét vertrouwd adres in Noord Groningen voor voor onderhoud en reparatie aan uw fiets, e-bike, scooter of bromfiets.
Kijk ook op www.postmamotoreneenrum.nl voor meer informatie.
Postma Motoren en Fietsen is ook AJP motorcycle dealer en premium dealer van Avalon fietsen.
Bezorgen en ophalen van uw fiets of motorfiets? Vraag naar de mogelijkheden.
Openingstijden:
- Maandag gesloten
- Dinsdag tot en met vrijdag: 08:30 tot 17:30 uur.
- Zaterdag: 09:00 tot 17:00 uur.
- 's Avonds op afspraak.
Postma Motoren en Fietsen Warfhuizen
Molenweg 3b
9963PG Warfhuizen
06-24844667
postmamotoren@outlook.com
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | 2-cilinder, Vloeistofgekoeld, 4-takt, dubbel bovenliggende nokkenas, 5-kleppen |
Boring x slag | 89.5 mm x 89.5 mm |
Cilinder inhoud | 849 cc |
Comp. verhouding | 10.5 : 1 |
Kleppen | 5, DOHC |
Brandstof toevoer | 2 x Mikuni BDSR38 carburatie |
Ontsteking | Electronisch |
Vermogen | 77 pk / 56.1 kW bij 7500 tpm |
Max. koppel | 80.4 Nm bij 6000 tpm |
Koppeling | Natte meervoudige platen |
Versnellingsbak | Constant mesh, 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 20 liter |
Topsnelheid | 220 km/u |
ABS | nee |
Frame | stalen frame |
Vering voor | Telescopische voorvork 43 mm, veerweg 149 mm, gedeeltelijk instelbaar |
Vering achter | enkele achterbrug, gedeeltelijk instelbaar, veerweg 140 mm |
Remmen voor | dubbele remschijf, hydraulisch bediend, Ø 298 mm, 4 zuiger remklauw |
Remmen achter | enkele remschijf, Ø 245 mm, 2 zuiger remklauw |
Voorband | 110/80 ZR18 |
Achterband | 150/70 ZR17 |
Wielbasis | 1470 mm |
Lengte | 2170 mm |
Breedte | 780 mm |
Hoogte | 1280 mm |
Zithoogte | 795 mm |
Drooggewicht | 201 (rijklaar 220) kg |
Leverbare kleuren | zwart, zilver, geel, rood |
Beschrijving | |
Bij mij kunt u terecht voor in- en verkoop van budget motoren, onderhoudswerkzaamheden en herstellingen aan fiets, bromfiets of motor. Complete revisies kunnen in overleg.
 | Warfhuizen, Groningen |
 | 0624844667 |
Wist u dat: In de motortaal "Speed-E-shift" betekent: Voordat Harley-David son zelf uitkwam met een handgekoppelde en voetgeschakelde versie van de zwaarste modellen - dit gebeurde pas na 1955 - ontwikkelde het rijderspubliek, waaronder veel dealers, zelf een technische oplossing voor de door de fabriek genegeerde wens een voetschakeling te
ontwerpen. De Speed-E-shift was niet alleen een antwoord op die vraag in de zin dat het een voetschakeling was voor de 1200CC zijklep- en 1000/1200CC kopklep-Harley’s van 1946 (types U, UL, ULH , E, EL en FL ), de zwaarste en meest imposante lijn van die tijd. Er kon bovendien bliksemsnel mee worden doorgeschakeld omdat het eveneens voorzag in een automatische koppelingsbediening. De Speed-E-Shift is een plat mechaniek dat aan de linkerzijde naast de cilinders aan het frame werd bevestigd. Het bestond uit platte ijzeren strips en stangetjes. Het hart werd gevormd door twee notchedplates, platen waaruit een schuine vertanding was gefreesd, die zijdelings in elkaar grepen en deden denken aan een bereklem, waartussen zich het uiteinde van de schakelstang bevond. Onder invloed van trekveren en in het geval van de schuine vertanding ook de zwaartekracht, schoof de schakelstang trapsgewijs een stukje op wanneer het mechanisme werd bediend. Per stand correspondeerde dat met een versnelling. Zodoende werd met een enkele voetbeweging tegelijkertijd ontkoppeld en geschakeld, waardoor het bedieningsgemak van een half-automaat werd bereikt. Met een manette aan het stuur kon in één keer, bij voorkeur voordat volledige stilstand werd bereikt, terug worden geschakeld naar de vrijstand. Het concept en de uiteindelijke realisering van dit mechaniek is even geniaal als beperkt geweest. Wanneer de Speedy niet goed stond afgesteld was het risico van een totale inwendige verwoesting van de overigens zeer solide vierversnellingsbakvan Harley-Davidson, tot en met verbogen frame, niet ondenkbeeldig. De Speed-E-shift werd in 1945-46 op de markt gebracht door een kleinschalig toeleveringsbedrijf van Harleyaccessoires in Californië. Wie nu op zoek gaat naar deze rariteit kan dus het beste zijn geluk gaan proberen aan de westkust van de Verenigde Staten en moet naast de bereidheid minstens duizend gulden neer te tellen over de nodige overredingskracht beschikken om de bezitter afstand te laten doen van zijn speedy
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken