Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
In prachtige staat verkerende MT10 uit 2020.
Origineel Nederlandse motor.
Boekje aanwezig.
Mooie kleurstelling die je niet zo vaak tegen komt.
Eind 2024 een onderhoudsbeurt gehad met nieuwe bougies.
In 2025 nog een nieuwe kettingkit gehad.
Voorlopig geen onderhoud aan deze MT10.
ABS.
TCS.
Instelbare rijmodi.
Voorzien van een originele Yamaha quickshifter.
Comfortzadel.
Tourruit word los meegeleverd.
# onze vraagprijs is geheel rijklaar incl garantie.
# inruilen is mogelijk.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoeld, 4-takt, dubbel bovenliggende nokkenas, 4-kleppen |
Boring x slag | 79.0 mm x 79.0 mm |
Cilinder inhoud | 998 cc cc |
Comp. verhouding | 12 : 1 |
Kleppen | 4 kleppen |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie |
Ontsteking | TCI |
Vermogen | 160.4 pk / 118.0 kW bij 11.500 tpm |
Max. koppel | 111.0 Nm bij 9.000 tpm |
Koppeling | Nat, meervoudige platen |
Versnellingsbak | Constant mesh, 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Aluminium Deltabox-frame |
Vering voor | Telescopische voorvork, Ø43mm, 120 mm veerweg |
Vering achter | Achterbrug, (Link-type veersysteem), veerweg 120 mm |
Remmen voor | Hydraulisch bediend, twee remschijven, Ø 320 mm |
Remmen achter | Hydraulisch bediend, enkele remschijf, Ø 220 mm |
Voorband | 120/70 ZR17 M/C (58W) |
Achterband | 190/55 ZR17 M/C (75W) |
Wielbasis | 1.400 mm |
Lengte | 2.095 mm |
Breedte | 800 mm |
Hoogte | 1.110 mm |
Zithoogte | 825 mm |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Ice Fluo, Tech Black, Yamaha Blue |
Beschrijving | Vermogen. Koppel. Wendbaarheid. De MT-10 is dé motorfiets die u altijd al wilde hebben! De MT-10 is veruit de krachtigste MT ooit! En de tijd voor The Next Level of Darkness is nu aangebroken.



U hebt al heel wat kilometers gereden. Dus u weet precies wat u wilt. Veel vermogen en messcherp bochtenwerk! En een natuurlijke zitpositie waardoor u zich op ieder soort wegdek thuis voelt. Ervaar de Ray of Darkness met de MT-10.



De MT-10 biedt u ultieme power, toonaangevende rijeigenschappen en totale beheersing. Aangedreven door een 998cc crossplane motorblok, speciaal ontwikkeld voor extra koppel in het lage en middentoerengebied. Door gebruik te maken van een speciaal ontworpen lichtgewicht aluminium Deltabox chassis met een ultrakorte wielbasis, heeft de berijder een natuurlijke Mass Forward rijhouding |
Welkom bij Lemar motoren.
Het adres voor de aanschaf van uw gebruikte motor! Een goede kwaliteit voor een scherpe prijs. Door een ruime keuze aan gebruikte motoren is het eenvoudig om de verschillen tussen diverse type's meteen te laten zien.
Wij bieden goede garantie mogelijkheden. Op een motor vanaf € 3000,- geven wij standaard 3 maanden garantie. Staat de motor van uw keuze er niet bij, dan beschikken wij alsnog over de mogelijkheid een passende motor voor u te vinden.
Mocht u geinteresseerd zijn dan kunt u ons altijd telefonisch bereiken.
 | Oostrum (Venray), Limburg |
 | 0478-501669 |
Wist u dat: In de motortaal "Speed-E-shift" betekent: Voordat Harley-David son zelf uitkwam met een handgekoppelde en voetgeschakelde versie van de zwaarste modellen - dit gebeurde pas na 1955 - ontwikkelde het rijderspubliek, waaronder veel dealers, zelf een technische oplossing voor de door de fabriek genegeerde wens een voetschakeling te
ontwerpen. De Speed-E-shift was niet alleen een antwoord op die vraag in de zin dat het een voetschakeling was voor de 1200CC zijklep- en 1000/1200CC kopklep-Harley’s van 1946 (types U, UL, ULH , E, EL en FL ), de zwaarste en meest imposante lijn van die tijd. Er kon bovendien bliksemsnel mee worden doorgeschakeld omdat het eveneens voorzag in een automatische koppelingsbediening. De Speed-E-Shift is een plat mechaniek dat aan de linkerzijde naast de cilinders aan het frame werd bevestigd. Het bestond uit platte ijzeren strips en stangetjes. Het hart werd gevormd door twee notchedplates, platen waaruit een schuine vertanding was gefreesd, die zijdelings in elkaar grepen en deden denken aan een bereklem, waartussen zich het uiteinde van de schakelstang bevond. Onder invloed van trekveren en in het geval van de schuine vertanding ook de zwaartekracht, schoof de schakelstang trapsgewijs een stukje op wanneer het mechanisme werd bediend. Per stand correspondeerde dat met een versnelling. Zodoende werd met een enkele voetbeweging tegelijkertijd ontkoppeld en geschakeld, waardoor het bedieningsgemak van een half-automaat werd bereikt. Met een manette aan het stuur kon in één keer, bij voorkeur voordat volledige stilstand werd bereikt, terug worden geschakeld naar de vrijstand. Het concept en de uiteindelijke realisering van dit mechaniek is even geniaal als beperkt geweest. Wanneer de Speedy niet goed stond afgesteld was het risico van een totale inwendige verwoesting van de overigens zeer solide vierversnellingsbakvan Harley-Davidson, tot en met verbogen frame, niet ondenkbeeldig. De Speed-E-shift werd in 1945-46 op de markt gebracht door een kleinschalig toeleveringsbedrijf van Harleyaccessoires in Californië. Wie nu op zoek gaat naar deze rariteit kan dus het beste zijn geluk gaan proberen aan de westkust van de Verenigde Staten en moet naast de bereidheid minstens duizend gulden neer te tellen over de nodige overredingskracht beschikken om de bezitter afstand te laten doen van zijn speedy
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken