Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Modeljaar: 2016
Deze prachtige FJR1300 wordt geleverd met:
- Splinternieuwe voorband
- Jaarbeurt
- Volle tank
& 12 maanden Bovag garantie
RB Motoren is een bekende motorzaak in de regio Utrecht. Als Yamaha Exclusief Dealer bieden wij een breed aanbod Yamaha motoren aan. Daarnaast kun je bij ons terecht voor de koop en verkoop van motoren en motoronderhoud. RB Motoren is een erkend BOVAG-motorbedrijf en ook gespecialiseerd in het onderhouden en/of verkopen van KTM, BMW, Honda, Kawasaki en Suzuki. Bij RB Motoren stap je niet zomaar op een motor – je stapt in een verhaal van rijplezier, vakmanschap en vertrouwen. Koop en/of huur jouw perfecte motor, met service die voelt alsof hij op maat is gemaakt. Tot snel bij RB Motoren!
Onze openingstijden:
Dinsdag 08:30 – 18:00
Woensdag 08:30 – 18:00
Donderdag 08:30 – 18:00
Vrijdag 08:30 – 18:00
Zaterdag 09:00 – 17:00
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoeld, 4-takt, dubbel bovenliggende nokkenas, 4-cilinder |
Boring x slag | 79.0|66.2 |
Cilinder inhoud | 1298 |
Comp. verhouding | 10.8 : 1 |
Kleppen | 4-kleppen |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie |
Ontsteking | TCI |
Vermogen | 146.2|107.5|8000 |
Max. koppel | 138|7000 |
Koppeling | Natte meervoudige platen |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 25 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Aluminium, vloerdelen, Diamantvormig |
Vering voor | Telescopische voorvork, Ø 48 mm, veerweg 135mm |
Vering achter | Achterbrug, (Link type veersysteem), veerweg 125 mm |
Remmen voor | Hydraulisch bediend, twee remschijven, Ø 320 mm |
Remmen achter | Hydraulisch bediend, enkele remschijf, Ø 282 mm |
Voorband | 120/70 ZR17M/C (58W) |
Achterband | 180/55 ZR17M/C (73W) |
Wielbasis | 1545 |
Lengte | 2230 |
Breedte | 750 |
Hoogte | 1325/1455 |
Zithoogte | 805/825 |
Drooggewicht | 289 |
Leverbare kleuren | Tech Graphite, Matt Silver |
Beschrijving | Enjoy the journey. Feel the road.
In de afgelopen decennia heeft deze geweldige motorfiets duizenden motorrijders prestaties van supersport niveau in combinatie met een uitstekend comfort voor rijder en passagier laten ervaren.
Alles in dit geavanceerde Sport Touring model is ontworpen om uiterst comfortabel binnen de kortste mogelijke tijd grote afstanden af te leggen. Met slechts een draai aan de gashendel staat het 1.298 cc viercilinder motorblok, gekoppeld aan een nieuwe transmissie met 6 versnellingen met Assist en Slipper Clutch (A&S), garant voor een dynamische acceleratie en hoge kruissnelheid.
En met zijn brandstoftank met een inhoud van 25 liter, aerodynamische kuipwerk met elektronisch verstelbaar windscherm, cruise control en de verstelbare zitpositie biedt de FJR1300A u een ongekende rijervaring. |
WIJ ZIJN ER VOOR JOU!
RB Motoren is dé Yamaha motordealer van Midden-Nederland.
Je krijgt bij ons volledige aandacht en onafhankelijk advies. Als je voor RB Motoren kiest, kies je voor kwaliteit en betrouwbaarheid. Wij zijn een erkend BOVAG-motorbedrijf. Onze verkopers en technici laten zich regelmatig bijscholen, waardoor onze kennis altijd up-to-date is. Bovendien spreken we dezelfde taal, omdat wij net zulke grote motorliefhebbers zijn als jij!
 | De Bilt, Utrecht |
 | 030-2211524 |
Wist u dat: In de motortaal "Speed-E-shift" betekent: Voordat Harley-David son zelf uitkwam met een handgekoppelde en voetgeschakelde versie van de zwaarste modellen - dit gebeurde pas na 1955 - ontwikkelde het rijderspubliek, waaronder veel dealers, zelf een technische oplossing voor de door de fabriek genegeerde wens een voetschakeling te
ontwerpen. De Speed-E-shift was niet alleen een antwoord op die vraag in de zin dat het een voetschakeling was voor de 1200CC zijklep- en 1000/1200CC kopklep-Harley’s van 1946 (types U, UL, ULH , E, EL en FL ), de zwaarste en meest imposante lijn van die tijd. Er kon bovendien bliksemsnel mee worden doorgeschakeld omdat het eveneens voorzag in een automatische koppelingsbediening. De Speed-E-Shift is een plat mechaniek dat aan de linkerzijde naast de cilinders aan het frame werd bevestigd. Het bestond uit platte ijzeren strips en stangetjes. Het hart werd gevormd door twee notchedplates, platen waaruit een schuine vertanding was gefreesd, die zijdelings in elkaar grepen en deden denken aan een bereklem, waartussen zich het uiteinde van de schakelstang bevond. Onder invloed van trekveren en in het geval van de schuine vertanding ook de zwaartekracht, schoof de schakelstang trapsgewijs een stukje op wanneer het mechanisme werd bediend. Per stand correspondeerde dat met een versnelling. Zodoende werd met een enkele voetbeweging tegelijkertijd ontkoppeld en geschakeld, waardoor het bedieningsgemak van een half-automaat werd bereikt. Met een manette aan het stuur kon in één keer, bij voorkeur voordat volledige stilstand werd bereikt, terug worden geschakeld naar de vrijstand. Het concept en de uiteindelijke realisering van dit mechaniek is even geniaal als beperkt geweest. Wanneer de Speedy niet goed stond afgesteld was het risico van een totale inwendige verwoesting van de overigens zeer solide vierversnellingsbakvan Harley-Davidson, tot en met verbogen frame, niet ondenkbeeldig. De Speed-E-shift werd in 1945-46 op de markt gebracht door een kleinschalig toeleveringsbedrijf van Harleyaccessoires in Californië. Wie nu op zoek gaat naar deze rariteit kan dus het beste zijn geluk gaan proberen aan de westkust van de Verenigde Staten en moet naast de bereidheid minstens duizend gulden neer te tellen over de nodige overredingskracht beschikken om de bezitter afstand te laten doen van zijn speedy
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken