|
Motor | 3 cilinder in lijn, vloeistofgekoeld |
Boring x slag | 85|71.4 |
Cilinder inhoud | 1215 |
Comp. verhouding | |
Kleppen | DOHC |
Brandstof toevoer | multipoint sequential electronic fuel injectie |
Ontsteking | |
Vermogen | 137|101|9000 |
Max. koppel | 121|6400 |
Koppeling | natte meerplatenkoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | X ring ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 20 |
Topsnelheid | |
ABS | optie |
Frame | Tubular stalen trellis frame |
Vering voor | Kayaba 46mm upside down forks |
Vering achter | Kayaba monoshock |
Remmen voor | Twin 305mm floating discs, Nissin 4-piston calipers, Switchable ABS |
Remmen achter | Single 282 mm disc, Nissin 2 piston sliding caliper (ABS model available) |
Voorband | 110/80 R19 |
Achterband | 150/70 17 |
Wielbasis | 1530 |
Lengte | 2248 |
Breedte | 962 |
Hoogte | 1410 |
Zithoogte | 835 |
Drooggewicht | 259 |
Leverbare kleuren | Blauw,Zwart,Grafit |
Beschrijving | Tiger Explorer. Geheel nieuwe motorfiets. Geheel nieuwe beleving.
De definitieve keuze voor elke lange-afstandsavonturier. Toonaangevende stuureigenschappen. De reis hoeft nooit meer te eindigen als het asfalt dat doet. Gloednieuw 1215cc motorblok, natuurlijk met cardanaandrijving. Een Triumph om de hele wereld mee te veroveren.
De Tiger Explorer brengt een geheel nieuw niveau van prestaties en specificaties voor adventure-rijders
De compleet nieuwe krachtbron maakt gebruik van een nieuw, elektronisch, ride-by-wire gasklepsysteem, waarmee onze ontwikkelaars de mogelijkheid kregen een aantal hightech hulpmiddelen op het vlak van veiligheid en comfort aan de Tiger Explorer toe te voegen. Cruise control, tractiecontrole en ABS zijn dan ook standaard op deze Tiger. Een robuuste cardanaandrijving werd ook helemaal nieuw ontwikkeld voor de Tiger Explorer, waardoor vrijwel onderhoudsvrij motorrijden mogelijk wordt. De nieuwste Triumph is ontworpen met ruime onderhoudsintervallen van 10.000 mijl (we blijven Engels!). Ideaal voor langeafstand-avonturen.
Triumph's reputatie van de beste stuureigenschappen in elke klasse, wordt voortgezet met de Tiger Explorer, die een combinatie van uitstekende balans bij lage- en superieure stabiliteit bij hoge snelheden biedt. Het sterke, stalen buizenframe heeft een uiterlijke gelijkenis met de andere modellen in de Triumph familie, terwijl de enkelzijdige achterbrug het prachtige 10-spaaks, 17-inch achterwiel in al zijn glorie toont. De volledig instelbare, 46mm voorvork kan door elke berijder op zijn of haar individuele behoeften en de rijomstandigheden worden afgesteld. De lange veerwegen en het 19-inch voorwiel de Tiger Explorer bieden volop mogelijkheden om offroad te gaan.
Het geheel nieuwe dashboard is duidelijk en intuïtief te bedienen via het LCD-scherm en een met de duim bediende knop. Daarnaast is er een slimme boordcomputer met vele parameters, waaronder een omgevingsthermometer met vriespuntwaarschuwing. Het dashboard is vooraf geconfigureerd voor Triumph’s bandenspanningscontrolesysteem, dit is leverbaar als optioneel accessoire.
Het uitgebreide assortiment aan accessoires wordt aangevoerd door een speciaal voor de Tiger Explorer ontwikkeld bagagesysteem van zeer hoge kwaliteit. De dubbele zijkoffers bieden 60 liter bagageruimte, terwijl de topkoffer nog eens 35 liter aan die capaciteit toevoegt en een integraalhelm kan herbergen |