Nieuwsbrief:

ROYAL ENFIELD  HIMALAYAN 452 - 2024

Garantie: Ja
Nieuw
HANLE BLACK
royal-enfield - himalayan-452
OmschrijvingTechniekBetaalgemakVerzekeringBedrijf
Nieuw: Ja
Modeljaar: 2024
Fabrieksgarantie: 36 maanden

DE NIEUWE ROYAL ENFIELD HIMALAYAN 452
De roep van het avontuur wordt sterker met de komst van het Royal Enfield Himalayan 452 2024 model. En ook de roep om de motor iets interessanter te maken voor de westerse wegen is gehoord. Royal Enfield, een naam die al decennialang gerespecteerd wordt in de motorwereld, brengt met dit nieuwe model in hun befaamde Himalayan-reeks het erfgoed van avontuurlijk rijden naar nieuwe hoogten.

Dit model is een eerbetoon aan de traditie van Royal Enfield van het creëren van robuuste en betrouwbare motorfietsen, terwijl het ook de moderne behoeften van de hedendaagse avonturiers omarmt. Met een perfecte balans tussen erfgoed en innovatie, is de Himalayan 452 een uitnodiging aan de rijders om het onbekende te verkennen en hun grenzen te verleggen.

EEN BLIK OP DE NIEUWE ROYAL ENFIELD HIMALAYAN 452
Motor en Prestaties: De belangrijkste vooruitgang is veruit de zwaardere motor. Met een opwaardering van 15 PK (van ongeveer 25PK naar 40PK) en de extra kracht onderin door verhoogde koppel, is de Himalayan klaar om het lichte tot middenklasse toersegment in Nederland aan te vallen.

De verbeterde motorprestaties garanderen een soepele en responsieve rit, of u nu door stadsstraten cruist of ruige terreinen verkent.

Ontwerp en Ergonomie: Het 2024-model behoudt de tijdloze esthetiek van de Himalayan-reeks, terwijl het een moderne draai geeft met nieuwe kleuropties, een verstelbare zithoogte en verbeterde ergonomie die zorgen voor een comfortabele rit, ongeacht de duur van uw avontuur.

Ophanging en Handling: De verbeterde ophanging en handling van de Himalayan 452 zorgen voor een vertrouwenwekkende en gecontroleerde rijervaring, zelfs op de meest uitdagende terreinen.

Technologie en Instrumentatie: Met toevoegingen zoals ABS, verschillende rijmodi en een modern digitaal display, is de Himalayan 452 een technologisch geavanceerde motorfiets die klaar is voor de avonturen van morgen.

E ROYAL ENFIELD HIMALAYAN 452 PAKT OP ACCESSOIREVLAK OOK UIT
Verlichting en Elektrische Connectiviteit:

De motorfiets is uitgerust met volledige LED-verlichting, wat zorgt voor betere zichtbaarheid en een moderne esthetiek.
Er is een USB-C-poort toegevoegd, wat erg handig kan zijn voor het opladen van apparaten onderweg.
Motor en Transmissie:

Er is een nieuwe motor met een ride-by-wire-gaspedaal, wat zorgt voor nauwkeurigere gasregeling en kan bijdragen aan de brandstofefficiëntie en emissies van de motorfiets.
De motor is gekoppeld aan een zesversnellingsbak die is ontworpen met een lichtere koppelingshendeltrekking voor eenvoudiger rijden.
Rijmodi en ABS:

Meerdere rijmodi zijn nu standaard op de Himalayan 450, waardoor rijders de prestaties van de motorfiets kunnen aanpassen aan verschillende rijomstandigheden.
De motorfiets beschikt ook over schakelbare ABS, die kan worden uitgeschakeld voor off-road rijden, waardoor rijders meer controle hebben in verschillende terreinen.
Instrumentatie en Connectiviteit:

De Himalayan 450 kan een nieuw instrumentenpaneel bevatten met een digitaal display dat cruciale gegevens toont, zoals navigatie, reisinformatie en brandstofbereik. Dit nieuwe digitale display is een significante upgrade ten opzichte van de analoge displays van de vorige modellen.
Connectiviteitstechnologieën kunnen ook worden geïntroduceerd om de algehele rijervaring te verbeteren, hoewel de specificaties van deze technologieën niet in detail zijn uitgewerkt.
Zitplaatsen en Bagage-accommodatie:

De motorfiets beschikt over een gesplitste zitting in plaats van de modulaire bankunit die op de huidige motorfiets te zien is, samen met nieuwe hardware en bevestigingspunten om een grotere verscheidenheid aan bagage te accommoderen.

Met 36 maanden fabrieksgarantie. Te bezichtigen en uit voorraad leverbaar bij Motorcity Amsterdam.

(BEL ALTIJD EERST VOOR DE BESCHIKBAARHEID)

De getoonde prijs is rijklaar inclusief alle bijkomende kosten.

MOTORcity Amsterdam is de motordealer voor Amsterdam en omstreken. In onze grote showroom in Amsterdam tref je alleen de beste merken. Zowel nieuwe motoren als tweedehands motoren. Bij motor-dealer MOTORcity vinden wij klantcontact belangrijk en leveren graag maatwerk. Of u binnen komt voor een nieuwe motor, of graag uw motoronderhoud wilt laten uitvoeren.

Zakelijk motorrijden, wist u dat zakelijk motorrijden erg interessant kan zijn? Je kan namelijk veel fiscale voordelen trekken aan een zakelijk aanschaf. Zo kunt u onder andere:
- BTW voordeel genieten
- KIA toepassen, zorgt voor een versnelde afschrijving van 28%
- Overige afschrijvingen genieten
- Rente over een financiering boeken als kosten
-Tanken op kosten van uw onderneming
- Onderhoud laten afschrijven via uw onderneming
Vooraf is het wel verstandig om dit met uw boekhouder/accountant te bespreken.


MOTORcity Amsterdam heeft motorrijden in hart en nieren en onze kennis en ervaring delen wij graag met u. Ons team bestaat dan ook uit exclusief motorrijders.

Naast alle nieuwe motoren heeft MOTORcity Amsterdam ook altijd meer dan 300 nieuwe en gebruikte motoren op voorraad.

MOTORcity Amsterdam is officieel dealer van: Kawasaki, Suzuki, Yamaha, Royal Enfield, CF Moto en Can-Am




Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
Motor City Amsterdam
Ook van deze verkoper:
Een stukje historie: BMW in 1992 - In 1992 verscheen een geheel nieuwe boxergeneratie met achtklepsblokken. Ze kregen oliegekoelde cilinderkoppen, waardoor de bijnaam "Oilhead" ontstond. De "oude" boxers heetten vanaf dat moment "Airhead". De nieuwe modellen werden niet ineens uitgebracht, maar één voor één, te beginnen met de R 1100 RS. Had men bij de K-serie al wat vingeroefeningen met modern design gedaan, bij de R 1100-serie leek de de nieuwe ontwerper David Robb de vrije hand te hebben gekregen. Dat gold met name voor de R 1100 GS, met zijn "snavel"spatbord en knalgele zadel. Met deze serie verscheen ook de nieuwe voorwielophanging (telelever) ten tonele, maar de hele frameconstructie, of liever het feitelijk ontbreken van een frame, was mogelijk nog sensationeler. Motorblok en versnellingsbak vormden samen het dragende deel, aangevuld met enkele subframes omdat er toch nog wat zaken (telelever, zadel en tank, achterschokdemper) bevestigd moesten worden. Ook motorisch had men het - zij het nog steeds met boxermotoren - over een heel andere boeg gegooid. De onder de krukas geplaatste nokkenas was vervangen door een hulpas, die via kettingen de echte nokkenassen aandreef. Deze zaten in de cilinderkoppen, maar niet boven de kleppen, zodat toch nog kleine stoterstanggetjes en tuimelaars nodig waren. Zeer functioneel waren de toepassing van ABS, katalysatoren, handvatverwarming en verstelbare zadels, waarmee BMW uitermate innovatief bezig was. Mocht de K 100-serie nog geen einde hebben gemaakt aan het behoudende imago van BMW, dan deed de R 1100-serie dat zeker. Al aan het einde van de jaren tachtig besloot BMW om goedkopere motorfietsen te gaan produceren om een jeugdiger publiek te bereiken. In die tijd waren de K 75 modellen de lichtste motorfietsen die het merk te bieden had, en zij waren tamelijk duur. Om de prijs te drukken werd samenwerking gezocht met Aprilia en inbouwmotorfabrikant Rotax. Een bestaande Rotax-eencilindermotor werd door BMW ingenieurs gemodificeerd, maar wel door Rotax geproduceerd. De eerste series (F 650 en F 650 ST) werden bij Aprilia geproduceerd. De latere F 650 GS, GS Dakar en CS (City Scarver) werden in Berlijn geproduceerd. De F 650, die de bijnaam "funduro" mee kreeg, was qua uiterlijk een allroad, maar meer geschikt voor gebruik in de stad. De ST (Strada) was uitsluitend geschikt voor de verharde weg, net als de latere CS. Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.
© 2000 - 2024 Motoroccasion