Nieuwsbrief:

RIEJU  MR 250 RACING - 2024

€ 8.200,- € 9.900,-
Garantie: Nee
Nieuw
GROEN ZWART
rieju - mr-250-racing
rieju - mr-250-racing
rieju - mr-250-racing
rieju - mr-250-racing
rieju - mr-250-racing
rieju - mr-250-racing
rieju - mr-250-racing
rieju - mr-250-racing
rieju - mr-250-racing
rieju - mr-250-racing
rieju - mr-250-racing
rieju - mr-250-racing
rieju - mr-250-racing
rieju - mr-250-racing
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf

Wij hebben een Rieju MR 250 Racing omgebouwt tot crosser 
- Simpele stuur bediening 
- Dunlop Geomax Banden 
- Cross nummerschild 
- Excel wielen 
- KYB Vering 

Wilt u nou ook een kwalitatief goede crosser met uitstekende prestaties, voor een goede prijs sla dan uw slag.
Deze 250 2takt doet niets onder alle andere merken. A kwaliteit afgemonteerd.


€8200.- Rijklaar inclusief BTW NORMALE PRIJS €9900.-

2 Jaar fabrieksgarantie
B.T.W. motor (aftrekbaar voor ondernemers)
Inruil mogelijk
Wilt u meer informatie neem dan contact op met : 06-55533983 of 0314-631080

Motor

  • Motor                            2-takt Eencilinder, vloeistofgekoeld
  • Cilinder inhoud           249,5 cc
  • Boring x slag                72 x 72 mm
  • Starter                           Kickstarter (nieuwe hendel) en elektrisch
  • Ontsteking                    Elektronisch – Euro5
  • Versnellingsbak          6 versnellingen versnellingsbak met voetbediening
  • Carburateur                 KehinPWK38
  • Koppeling                    Multidisc in oliebad. Magura koppelingspomp
  • Inlaat systeem            Directe membraanklep VForce 4
  • Uitlaat                          Oxa

Chassis

  • Frame                          Middenframe in chroom-moly-stalen frame
  • Subframe                    Aluminium
  • Achterbrug                 Aluminium en koppelingssysteem
  • Voorvork                    KYB ø48 mm, AOS-systeem, gesloten cartridge
  • Schokdemper            Schokdemper met gastank KYB
  • Stuur                           Neken Variabele diameter
  • Bodywork                   Onbreekbaar kunststof

Wielen

  • Velg – band                Voorzijde: Excel 1.6 x21 – 90/90 – 21 M/C 54R Michelin Enduro Medium F TT
  • Velg – band                Achter: Excel 2,15 x 18 – 140/80 – 18 70R Michelin Enduro Medium R TT
  • Type velg                   Excel velg, aluminium gestraald

Remmen 

  • Voor rem                    Nissin Remklauw voor; NG Schijf Ø260 mm
  • Achterrem                  Nissin Remklauw achter; NG Schijf Ø220 mm

Dimensies 

  • Dimensies                 Lengte x breedte x hoogte: 2145 x 810 x 1235 mm
  • Wielbasis                   1.480mm
  • Brandstof                  9,8 L
  • Droog gewicht          105 kg
  • Buddyhoogte            950 mm

 




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Overveld Parts
Ook van deze verkoper:
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
© 2000 - 2025 Motoroccasion