Nieuwsbrief:

KTM  125 SX - 2025

€ 8.995,- € 10.495,-
Garantie: Ja
Nieuw
Oranje
ktm - 125-sx
ktm - 125-sx
ktm - 125-sx
OmschrijvingTechniekBetaalgemakVerzekeringBedrijf
VOLLE SCHREEUW VOORUIT
Er zijn maar weinig geluiden die niet te verslaan zijn. Het kraken van een blikje frisdrank op een zinderend hete dag. De ping van het perfect uitgevoerde golfschot. En de schreeuw van een 125 cc 2-takt die een lang stuk naar beneden laadt. De 2025 KTM 125 SX neemt zijn aanwijzingen rechtstreeks van het Factory Racing-team en zet ze aan het werk als niets anders. Net als het geluid dat het maakt, is het onverslaanbaar.

Deze motorfiets is ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd in Oostenrijk.




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Brouwer Motors
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "PK" betekent: Paarde kracht. F.W H .Emons schrijft in 1907 in zijn boek De Motorfiets, dat het hanteren van de waarde paarde kracht is ontleend aan de wereld van bierbrouwers. James Watt, de uitvinder van de stoommachine zou zijn eerste stoommachine bijeen bierbrouwer hebben geïnstalleerd. Voordat hij daartoe overging wilde hij van de bierbrouwer weten hoeveel paarden voor een bepaalde arbeid binnen een zeker tijdsbestek nodig waren,teneinde de benodigde capaciteit van de stoommachine te berekenen. Het verhaal vermeldt dat één paard na acht uur continu aan de pomp te hebben gewerkt twee miljoen kilo water had opgepompt. Dat betekende dat 75 kilo water in één seconde één meter omhoog was gevoerd. Op basis van deze berekening van James Watt zouden wij aan onze wetenschappelijke PK zijn gekomen. Wereldwijd ontstond een drietal methoden om het aantal PKs dat een motorblok ontwikkelt te meten. Hierbij ligt het verschil niet in de toegepaste meetmethode, maar in de uitrustingstoestand van de motor. Bij DIN- PK (Deutsche Industrie Normen) blijven de op het motorblok gemonteerde appendages als dynamo, uitlaatsysteem en luchtfilter aanwezig. Bij SAE -PK (Society of Automotive Engineers, een Amerikaanse norm) worden al deze zaken verwijderd. Vandaar dat een SAE-PK-meting 10% hoger zal zijn dan een DIN-meting. Tenslotte bestaat de CUNA -PK (Commissione Unificazione Normalizzazione Autoveicoli), een Italiaanse norm, waarbij de PK-meting wordt voltrokken na verwijdering van luchtfilter en uitlaatdemper, maar met dynamo. Gemiddeld bevinden de cuna meetresultaten zich tussen SAE -PK en DIN -PK . In Nederland wordt met DIN -PK gewerkt.
© 2000 - 2025 Motoroccasion