Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Een opwindend nieuw hoofdstuk in de rijke Z-historie voor Kawasaki! De spirit van een legende uit de jaren '70 – de ultiem coole Kawasaki Z1 - vind je terug in de nieuwe Z900RS. De nieuwe Z900 Retro Sport is een supermoderne motor met de stijlelementen van de legendarische Z1. De stijlvolle motor is bijzonder hoogwaardig afgewerkt en met veel liefde voor detail ontworpen. De Z900RS is een succesvolle mix van zowel het verleden, het heden als de toekomst!
De Kawasaki Z900RS 2025 is beschikbaar in de volgende kleuren:
- Metallic Diablo Black | €14.249,-
- Ino Red | €14.349,-
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde, 4-cilinder 4-takt lijnmotor |
Boring x slag | 73 mm x 73 mm |
Cilinder inhoud | 948 cc |
Comp. verhouding | 10,8:1 |
Kleppen | 6 |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie: Ø 36 mm x 4 met hulpgasklep |
Ontsteking | |
Vermogen | 111 pk / 82 kW bij tpm |
Max. koppel | 98 Nm bij 6 tpm |
Koppeling | Natte multi-plaat koppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 2.917 (35/12) |
Overbrenging | Gesloten ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Trellis frame, hoogwaardig staal |
Vering voor | 41 mm omgekeerde voorvork met uitgaande en compressie demping en instelbare veervoorspanning, veerweg 120 mm |
Vering achter | Horizontale Back-link, gas gevulde cilinder met uitgaande demping en instelbare veervoorspanning, veerweg 140 mm |
Remmen voor | Dubbele semi-zwevende 300 mm remschijven. Remklauw: Duaal radiaal gemonteerd, 4 zuigers tegenover elkaar |
Remmen achter | Enkele 250 mm remschijf. Remklauw: Enkele zuiger |
Voorband | 120/70ZR17 M/C (58W) |
Achterband | 180/55ZR17 M/C (73W) |
Wielbasis | 1470 mm |
Lengte | 2100 mm |
Breedte | 865 mm |
Hoogte | 1150 mm |
Zithoogte | 835 mm |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
| Dealerschappen: CAN-AM, HUSQVARNA, KAWASAKI, KTM |
Vos Oss Motoren, verkoop en onderhoud van motoren en scooters. Wij zijn erkend motordealer van: Kawasaki, KTM, Can-Am, Husqvarna en nog een aantal scooter merken.
Onze monteurs zijn gespecialiseerd in hun werk en helpen u graag!
Voor meer informatie gaat u naar: www.vos-oss.nl
 | Oss, Noord-Brabant |
 | 0412-667722 |
Wist u dat: In de motortaal "Suicide clutch" betekent: Voetkoppeling, met de linkervoet bediend, uitgevoerd op met name Amerikaanse motorfietsen als Indian, Harley-Davidson, Henderson, Ace en Exelcior. De term raakte in zwang toen in de jaren veertig handkoppeling wereldwijd de standaard werd voor moderne motorfietsen. Toen aan het
einde van de jaren zestig in de VS een zelfbouwrage losbarstte, waarbij als basis werd uitgegaan van een zware Harley-Davidson of Indian, kozen veel chopper-bouwers en customizers voor handkoppeling en footshift. Een bepaalde subtrend, veroorzaakt door de film Easy Rider, was het handhaven van het voetkoppelingspedaal - teruggebracht tot een vaak onergonomisch pedaaltje dat achteroverliggend op de chopper nauwelijks nog met de voet te bedienen was. Zo wilde het nog wel eens gebeuren dat stilstaand met ingeschakelde versnelling en ingetrapt voetkoppelingspedaal door de trillingen van het stationair stampende motorblok het pedaal vanzelf terugklapte naar de gekoppelde positie. De motor kon zo zichzelf als een raket lanceren op het moment dat bijvoorbeeld bij een kruispunt werd gewacht op een aanstormende Greyhoundbus, waardoor motorfiets met berijder onder de voorbij walsende Greyhound belandde. Een dergelijk fataal incident wekte voor omstanders en zeker voor de chauffeur van de Greyhoundbus de indruk dat een motorrijder moedwillig een einde aan zijn leven had willen maken. De werkelijke oorzaak moge nu bekend zijn. zie Jockey shift.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken