 |
Motor | Vloeistofgekoeld, viertakt viercilinder in lijn |
Boring x slag | 77.2|50.9 |
Cilinder inhoud | 953 |
Comp. verhouding | 11.2:1 |
Kleppen | DOHC, 16 kleppen |
Brandstof toevoer | Injectie: ř38 mm x 4 |
Ontsteking | Digitaal |
Vermogen | 127|93.4|10000 |
Max. koppel | 95.6|8000 |
Koppeling | |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Diamant, hoogwaardig staal |
Vering voor | 41 mm upside down-voorvork met traploos verstelbare in- en uitgaande demp |
Vering achter | Bottom-Link Uni-Trak met gasgevulde schokdemper, traploos verstelbare in- en uitgaande demping |
Remmen voor | Dubbele semizwevende 300 mm remschijven met vierzuiger-remklauwen |
Remmen achter | 220 mm remschijven met vierzuiger-remklauw |
Voorband | 120/70ZR17M/C (58W) |
Achterband | 190/50ZR17M/C (73W) |
Wielbasis | 1420 |
Lengte | 2080 |
Breedte | 770 |
Hoogte | 1055 |
Zithoogte | 820 |
Drooggewicht | 198 |
Leverbare kleuren | Ne Pearl Orange, New Metallic Black, Metallic Ocean Blue |
Beschrijving | Met nieuwe compromisloze lijnen die rechtstreeks van een conceptmodel lijken te zijn overgenomen, geeft de Kawasaki Z1000 een geheel nieuwe definitie aan het begrip 'extreem'. Zijn aanvalshouding en gespierde afmetingen laten geen twijfel bestaan over zijn prestaties: een hoger koppel bij lage en middelhoge toerentallen staat garant voor meer kracht bij stoplichtsprints, sneller uitaccelereren uit bochten en meer dan voldoende reserves voor razendsnelle inhaalmanoeuvres. |