Nieuwsbrief:

INDIAN MOTORCYCLE  SUPER CHIEF LIMITED - 2023

Garantie: Ja
Onbekend
.
indian - super-chief-limited
indian - super-chief-limited
indian - super-chief-limited
indian - super-chief-limited
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
Nieuw: Ja
Tankinhoud: 15 liter
Garantie: Garantie
Referentienummer: 10126
Geschikt voor rijbewijs: A
Financiering mogelijk: Ja
Koppel (Nm): 162
Garantie: Ja
Status: Nieuw

Indian Super Chief Limited Black Metallic

SUPER CHIEF BLACK METALLIC
De luchtgekoelde Thunderstroke 116 levert een machtige 162 Nm aan koppel voor meer dan voldoende vermogen in elk van de 6 versnellingen. Deze motor valt op en heeft een voor de rijder verslavend karakter.

GLANZEND ZWART, CHROMEN DETAILS
Hoogwaardige verchroomde afwerkingsdetails, vorkbekleding en een grote koplamp.

ONTWORPEN VOOR HET AVONTUUR
Standaard voorzien van zadeltassen, spaakwielen, een windscherm en floorboards. Bovendien een traditioneel cruiser stuur en een tweepersoons touringzadel.

ICONISCH DESIGN
Geworteld in traditie, ontworpen voor het hier en nu. Het iconische War Bonnet-logo van Indian Motorcycle is een eerbetoon aan de originele Chief.
Motor
Motortype Thunderstroke 116
Cilinderinhoud 1890 cc

Maximaal koppel RPM 3200 rpm
Maximum koppel (95/1/EC NM) 162 Nm

Standaarduitrusting
ABS
rijmodi
sleutelloos starten
USB-laadaansluiting
12V-laadaansluiting
uitschakelsysteem achterste cilinder

Electronica
Meters Snelheidsmeter, toerenteller, kilometerteller, brandstofmeter, kompas, buitentemperatuurmeter, indicator ingeschakelde versnelling

Ride Command®
Rond 4” Ride Command®-display. Touchscreen inclusief realtime klok; buitentemperatuur; rijrichting; weergave van audio-informatie; navigatiesysteem met kaartweergave; Bluetooth-status van telefoon en geselecteerde headset; voertuigstatus (spanning, draaiuren motor, olie verversen); voertuiginformatie (snelheid, actieradius, toerental, ingeschakelde versnelling); gegevens actuele rit (afstand, rijtijd, stoptijd, hoogte, hoogteverschillen); dagtellers; rijmodusselectie; helderheid van het scherm; uitlezen van storingscodes van het voertuig.




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Bike-Barn bv
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "Café-racer" betekent: De café-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafés en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risico’s werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap. Nu figureert de term café-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de café-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de ‘Godfather van de café-racer’ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beďnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd. Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van café-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, Café RacersRockers, Rock N ’Roll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
© 2000 - 2025 Motoroccasion