Nieuw: Ja
Modeljaar: 2022
Fabrieksgarantie: 24 maanden
Nieuw! Met 24 maanden garantie. Overjarig model.
Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
Motor
Eencilinder viertaktmotor
Boring x slag
89|60
Cilinder inhoud
373.2
Comp. verhouding
Kleppen
Brandstof toevoer
Ontsteking
Vermogen
|32|
Max. koppel
|
Koppeling
PASC™ antihopping-koppeling, mechanisch bediend
Versnellingsbak
6 versnellingen
Verhouding
Overbrenging
Starter
electrisch
Tankinhoud
9.5
Topsnelheid
ABS
ja
Frame
Vakwerkbuizenframe, gepoedercoat
Vering voor
WP Upside-Down Ø 43 mm
Vering achter
WP-monoschokdemper
Remmen voor
Vaste, radiaal gemonteerde vierzuiggerremklauw met schijf
Remmen achter
Zwevend gemonteerde enkelzuigerremklauw met schijf
Voorband
Achterband
Wielbasis
1.357
Lengte
Breedte
Hoogte
Zithoogte
835
Drooggewicht
Leverbare kleuren
Beschrijving
De VITPILEN 401 is een frisse, ongecompliceerde en nieuwe benadering van het motorrijden. Hij is subtiel, stijlvol en ontdaan van alles wat onnodig is. Het minimalistische en tegelijk progressieve ontwerp opent nieuwe mogelijkheden voor de motorcultuur en maakt urban motorrijden toegankelijker en uitnodigender dan ooit tevoren. Een motor voor vooruitstrevende, ruimdenkende rijders die waarde hechten aan uitzonderlijk design en op zoek zijn naar nieuwe manieren om hun stad te verkennen.
Bij Goedhart vind je hem Wat vind ik mooi? Wat is verstandig? Past deze motor wel bij mij?
Allemaal vragen die een rol spelen bij de aanschaf van een nieuwe motorfiets. Ons deskundige verkoopteam helpt u graag de juiste motorfiets te vinden voor vele tevreden motorkilometers.
Wist u dat: In de motortaal "Atlas" betekent: Fabrieksbenaming voor een van de laatste zware Norton-twins, geproduceerd van 1965-1968. Het motorblok heeft in essentie al de vormen aangenomen van de laatste traditionele Norton, de Commando. Het motorblok van de Atlas huist voor de laatste keer in het sinds 1950 gehanteerde Featherbed-frame. Het is nog een rechtopstaande twin, terwijl bij de Commando het motorblok enkele graden naar voren in het frame is gekanteld. De Atlas was met zijn 65OCC- en 750cc-uitvoering een donderende krachtpatser. Een minpunt was echter dat bij hoge snelheden excessieve trillingen in het motorblok ontstonden, waardoor deze toenmalige superbike een onstuimig vibrerende motorfiets werd. De Norton Atlas is slechts enkele jaren gemaakt. Onder fijnproevers binnen de café-race-scene genoot deze motorfiets de voorkeur boven een Triumph Bonneville of een BSA-twin. Een in originele staat verkerende Atlas heeft opvallend veel klassieke waarde gekregen. Wellicht omdat het de laatste op traditionele leest geschoeide Norton was, waarin alle stilistische elementen die de café-race-cultuur had voortgebracht in één fabrieksontwerp waren verenigd.