Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
De PCX is nu nog efficienter dan voordien dankzij het nieuwe eSP+ vloeistofgekoelde SOHC-motorblok met vier kleppen. Dankzij onder andere het start-stopsysteem en een AGC-generator, is de PCX nu krachtiger en bovendien ook compatibel met de EURO5-uitstootnorm.
Deze nieuwe PCX125 in de kleur Mat Suit Blue is uit voorraad leverbaar met 5 jaar Honda garantie
Deze motor is geschikt voor A1 rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde 4-takt, 2-kleps SOHC 1-cilinder |
Boring x slag | 52.4|57.9 |
Cilinder inhoud | 125 |
Comp. verhouding | 0.459027:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | PGM FI electronische benzine injectie |
Ontsteking | |
Vermogen | |9|8,500 |
Max. koppel | 11,8|5,000 |
Koppeling | Droge, automatische centrifugaal koppeling |
Versnellingsbak | V-Matic |
Verhouding | |
Overbrenging | V-Snaar, 10.65 |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 8 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Stalen buizen wiegframe |
Vering voor | 31 mm telescopische voorvork, 89 mm veerweg |
Vering achter | Dubbele vering met aluminium swingarm, 84 mm veerweg |
Remmen voor | 220 mm enkele remschijf met 2-zuiger remklauw en gecominbeerd ABS systeem |
Remmen achter | 130 mm trommelrem |
Voorband | 100/80-14M/C (48P) |
Achterband | 120/70-14M/C (61P) |
Wielbasis | 1.313 |
Lengte | 1.923 |
Breedte | 745 |
Hoogte | 1.107 |
Zithoogte | 760 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Pearl Nightstar Black, Mat Carbonium Gray Metallic, Pearl Splendor Red, Pearl Cool White |
Beschrijving | De PCX staat bekend om zijn zuinigheid en gebruiksgemak. Met de nieuwe sportievere uitstraling is het ook een echte eyecatcher geworden. Er is meer opbergruimte onder het zadel - ruim genoeg voor een integraalhelm - en de LED-lichten en het LCD-instrumentenbord verhogen de uitstraling. De lichtere wielen en de bredere banden zorgen voor meer grip en worden perfect gecombineerd met een ABS-voorrem en een grotere veerweg voor de achterschokbreker, voor een vlotte rit vol vertrouwen. |
Welkom bij Benjan Motoren!
Benjan Motoren, opgericht in september 1992 door Ben Schuurman en Jan Breedveld richt zich op de verkoop van Honda Motoren. Het bedrijf is van het begin af aan gevestigd in Ridderkerk en is ontstaan als hobbie en passie voor motoren.
Bij ons kunt u ook terecht voor occacions van diverse merken.
 | Ridderkerk, Zuid-Holland |
 | 0180-418952 |
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken