Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Nieuw: Ja
Modeljaar: 2025
Voor het voordelig verzekeren van Uw Harley-Davidson kunt U een offerte aanvragen bij Harley-Davidson Insurance Services www.hd-i.nl
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Milwaukee-Eight® VVT 121 |
Boring x slag | 103 mm x 103 mm |
Cilinder inhoud | 1977 cc |
Comp. verhouding | 11,4:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Electronic Sequential Port Fuel Injection (ESPFI) |
Ontsteking | |
Vermogen | 115 pk / 86 kW bij tpm |
Max. koppel | 183 Nm bij 3500 tpm |
Koppeling | |
Versnellingsbak | |
Verhouding | 9,593 |
Overbrenging | Ketting, 34/46 verhouding |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 22 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | |
Vering voor | 47 mm upside-down 1x1 voorvork |
Vering achter | Dubbele instelbare emulsievering met op afstand afstelbare veervoorspanning op de linkerschokdemper en schroefdraadvoorspanning op de rechterschokbreker |
Remmen voor | 32 mm, dubbele 4-zuiger vast radiaal gemonteerd voorzijde, en enkele axiaal gemonteerd achterzijde |
Remmen achter | Dubbele zwevende rotoren (vooraan), vaste rotor (achteraan) |
Voorband | 130/60B19 61H |
Achterband | 180/55B18 80H |
Wielbasis | 1625 mm |
Lengte | 2410 mm |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 715 mm |
Drooggewicht | 363 kg |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
| Dealerschappen: HARLEY-DAVIDSON |
Welcome to Harley-Davidson Oude Monnink Motors Hengelo.
Al meer dan 52 jaar uw partner met 3.100 m² H-D Fun!
Waar onze Service door de klanten wordt gewaardeerd als de beste!
 | Borne, Overijssel |
 | 074 204 0740 |
Een stukje historie: HARLEY-DAVIDSON in 1980 - Ontstaan van de Harley-Davidson Softail
Bill Davis, een enthousiaste Harleyrijder en ingenieur uit St. Louis, ontwierp de softail halverwege de jaren zeventig. Zijn eerste ontwerp, waaraan hij in 1974 en 1975 werkte, had een cantilever-achterbrug die aan de onderkant roteerde en aan de bovenzijde veerde met de veren en schokdemper verborgen onder het zadel. Bij het uitwerken van zijn ontwerp bouwde Davis een prototype op basis van zijn Super Glide uit 1972. Davis patenteerde zijn ontwerp en nam contact op met Willie G. Davidson voor een vergadering in augustus 1976. Davidson was onder de indruk maar deed geen toezeggingen. Davidson antwoordde zes maanden later en liet weten dat het bedrijf het ontwerp op dat moment niet zou kunnen gebruiken, maar er nog steeds in geïnteresseerd was.
Davis bleef het ontwerp ontwikkelen, waarbij het draaipunt en de verende delen zodanig werden aangepast dat de veren en schokdemper zich onder het frame bevonden en het draaipunt zich aan de bovenkant van de driehoekige achterbrug bevond. Hierdoor kon de traditionele Harley-Davidson olietank onder de stoel worden geplaatst. Davis probeerde het nieuwe ontwerp zelfstandig te produceren als de Road Worx Sub-Shock, maar de samenwerking die hij hiervoor had opgezet voldeed niet. Harley-Davidson-directeur Jeffrey Bleustein nam kort daarna contact op met Davis en begon met onderhandelingen om het ontwerp van Davis te kopen. Davis verkocht uiteindelijk zijn patenten, prototypen en machines aan Harley-Davidson in januari 1982. Na verdere tests en ontwikkeling werd Davis's ontwerp geïntroduceerd in juni 1983 als de 1984 Harley-Davidson FXST Softail.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken