Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Tankinhoud: 18 liter
Referentienummer: 10301
Zeer nette BMW R1200 R.
Door ons nieuwe geleverd aan de eerste eigenaresse.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | lucht-/oliegekoelde 2-cilinder 4-takt boxermotor |
Boring x slag | 101 mm x 101 mm |
Cilinder inhoud | 1170 cc |
Comp. verhouding | 12.0:1 |
Kleppen | 4 per cilinder |
Brandstof toevoer | elektronische inspuiting in inlaattraject |
Ontsteking | digitaal motormanagement BMS-K met dubbele ontsteking. |
Vermogen | 109 pk / 80 kW bij 7500 tpm |
Max. koppel | 115 Nm bij 6000 tpm |
Koppeling | Enkelvoudige droge plaatkoppeling, hydraulisch bediend. |
Versnellingsbak | 6 versnellingen met klauwschakeling |
Verhouding | 2.277 |
Overbrenging | Cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18 liter |
Topsnelheid | > 200 km/u |
ABS | optie |
Frame | 2-deling, voor- en achterframe en meedragende motor |
Vering voor | centraal veerbeen met schroefdrukveer en enkelpijps gasgevulde schokdemper, uitgaande slag traploos verstelbaar, veervoorspanning 7 voudig verstelbaar, Veeruitslag 120 mm |
Vering achter | eenzijdige swing-arm (BMW Paralever), Veerweg 140 mm |
Remmen voor | dubbele schijfremmen (Ø 320 mm) zwevend gemonteerd, vaste 4-zuiger remklauwen en schuinslijtcompensatie |
Remmen achter | enkele schijfrem (Ø 265 mm) met zwevende 2-zuiger remklauw |
Voorband | 120/70 - ZR 17 |
Achterband | 180/55 - ZR 17 |
Wielbasis | 1495 mm |
Lengte | 2145 mm |
Breedte | 872 mm |
Hoogte | 1285 mm |
Zithoogte | 800 mm |
Drooggewicht | 198 (rijklaargewicht 223) kg |
Leverbare kleuren | nachtschwarz, granitgrau metallic, alpinweiB uni, biarritzblau- metallic. nachtschwarz uni (mit streifen auf tank). |
Beschrijving | BMW R 1200 R

De rondom geupdate BMW R 1200 R is een zeer veelzijdige machine. Het markante design, de nieuwe DOHC boxermotor en het uitgekiende rijwielgedeelte met telelever voor en paralever achter maken

de BMW R 1200 R tot een echte Rock & Roll Roadster. Maximaal rijplezier op elke weg.



Om te zien is de vernieuwde R 1200 R weer een absolute blikvanger. De puristische lijnvoering en de verder verfijnde afwerking tonen het bijzondere karakter van deze machine. Nieuwe ronde klokken, een nog duurzamere voorvork en het nieuwe geconificeerde aluminium stuur. Beeldschone nieuwe gietwielen, standaard verchroomde bochten en nog veel meer ... Liefde voor details zover het oog reikt. Dat geldt zeker ook voor de Classic versie die met zijn talrijke optische highlights en zijn fraaie lakwerk in zwart/wit een lust voor het oog is.



De luchtgekoelde tweecilinder overtuigt niet alleen met zijn onmiskenbare boxersound, maar vooral ook met een echte innovatie: twee bovenliggende nokkenassen en vier radiaal geplaatste kleppen per cilinder, zoals eerder al in de GS en RT modellen. Bovendien is het vermogen gestegen naar 81 kW (110 pk) bij een eveneens hoger maximum koppel van 119 Nm bij 6.000 toeren per minuut. Het resultaat is een voelbaar krachtigere acceleratie onder alle rijomstandigheden en vooral vanuit de lagere toerentalregionen.



Het optie- en accessoireprogramma van de vernieuwde

BMW R 1200 R reikt van verhoogde veiligheidsvoorzieningen als deel-integraal ABS, Automatic Stability Control (ASC) en het bandenspanning waarschuwingssysteem (RDC) tot meer comfortverhogende features als Electronic Suspension Adjustment (ESA), kofferhouders en een ruit. Samen met bijvoorbeeld de extreem lichte titanium demper van Akrapović, de praktische systeemkoffers en verchroomde kleppendeksels is deze boxer nog verder op uw persoonlijke wensen af te stemmen.



De vernieuwde BMW R 1200 R - een echte Rock & Roll Roadster. |
| Dealerschappen: KAWASAKI, YCF |
Opstappen en wegrijden, dat is natuurlijk wat je het liefste doet. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe motor of occasion, bij Motorexperts ben je verzekerd van kwaliteit en persoonlijk advies. Wij vinden de beste motoren en het enige wat je hoeft te doen is genieten van je droommotor. Bekijk het assortiment of vertel ons wat je wensen zijn!
De kleren maken de man, maar óók de vrouw! De motorkleding van Motorexperts zit als gegoten en als er een aanpassing nodig is dan doet Paula dit zelfs ter plekke voor je. Met alleen motorkleding red je het natuurlijk niet. Wat dacht je daarom van een nieuwe helm, handschoenen of gehoorbescherming? Er is nog veel meer, neem een kijkje!
 | Menaam, Friesland |
 | 0518-419650 |
Wist u dat: In de motortaal "Custom/custombike/to customize" betekent: Letterlijk betekent to customize: to suit (a motorcycle) to taste (een motorfiets aan je smaak aanpassen). Het duidt eigenlijk de doodnormale activiteit aan, die iedere bezitter van een motorfiets verricht wanneer hij iets wijzigt aan de standaardversie van zijn motor. Een ander stuur is het meest voorkomende voorbeeld. Soms gaat het verder, maar altijd blijft het oorspronkelijke model herkenbaar, want anders wordt een grens overschreden die de onderhavige motorfiets doet veranderen in een zelfbouwmotor of bitza. Wie een ander zadel/buddyseat en een ander stuur monteert is bezig de zitpositie van zijn motor aan zijn wensen aan te passen. Wie dat nog niet genoeg vindt en bijvoorbeeld wielen met echte spaken prefereert boven de gietwielen van de standaarduitvoering o f een speciaal uitlaatsysteem verkiest boven de fabrieksdemper, is bezig een custombike van zijn motorfiets
te maken. Veelal spitst het customizen zich toe op louter technische verbeteringen als remmen, andere carburateur, buddyseat, stuur, of spuitwerk van tank en spatborden met special paint. Een aantal motorfietsfabrikanten die in de jaren zestig en zeventig nauwelijks het hoofd boven water konden houden, hadden weinig o f geen aandacht voor de specifieke wensen op het gebied van design en esthetiek die bij hun cliëntele was gaan leven. Voorbeelden zijn Harley-Davidson, die zijn afnemers tot in de helft van de jaren zeventig totaal negeerde, en BMW ,
die onlangs met een geheel nieuw ontwikkelde boxermotorfiets is uitgekomen. Toen de fabrikanten de schellen van de ogen vielen en zij zich wel wilden conformeren aan de wensen die onder hun afnemers leefden, had de aftermarket al een antwoord op de vraag gevonden. Harley-Davidson was lange tijd % een markant voorbeeld van de zelfingenomenheid waar het ging om het serieus nemen van het rijderspubliek. In de modellen die de fabriek tot 1971 uitbracht was niets te bespeuren van wat de sterk opgekomen bikerscult al vanaf de helft van de jaren zestig in kleine kring aan vormgevingseisen had gedicteerd. Het antwoord kwam pas met de Super Glide, een voorzichtige concessie aan de oerverschijning van de Electra Glide,
waarbij het panzadel en de mastodontische spatborden kwamen te vervallen. Pas met de komst van de Low Rider werd een bezonken smaak erkend die een nieuwe generatie Harley-rijders al jaren doodnormaal was gaan vinden. De kwalificatie custom werd vanaf die tijd aan een in serie geproduceerde motorfiets meegegeven om te onderstrepen dat nu wel werd ingespeeld op lang genegeerde wensen van het liefhebberspubliek. De betekenis van het woord custom werd hierdoor uitgehold: consumenten werden verleid een in serie geproduceerde standaardmotorfiets als ‘exclusief voor hen gemaakt’ aan te schaffen. De predikaten custom en chopper zijn nu algemeen door de Japanse motorfiets-marketeers geconfisqueerd om er modellen mee aan te duiden waarop men een quasi nonchalante zitpositie aanneemt en waarvan de stilering vage overeenkomst vertoont met het voorkomen van moderne Harley-Davidsons.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken