Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
leuke R 1200 GS loopt en rijd prima staat op goede banden voorzien van: getint windscherm, ABS, handvat verwarming en boord computer
- Kijk op onze uitgebreide website voor al onze services!
- U kunt voor vrijwel alle onderdelen vanaf 1935 tot heden bij ons terecht. De onderdelen zijn zowel nieuw, als 2e hands ruim in voorraad. U kunt Uw onderdelen bestellen via telefoon, fax of email. Vanaf april 2008 is onze webshop operationeel. Wij hebben een zeer snelle postorderservice. U kunt natuurlijk ook gewoon langs komen
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | 2-cilinder 4-takt boxermotor, olie/lucht gekoeld |
Boring x slag | 101|73 |
Cilinder inhoud | 1.170 |
Comp. verhouding | 11.0:1 |
Kleppen | SOHC, 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | electronische injectie |
Ontsteking | electronisch |
Vermogen | 100|74.6|7.000 |
Max. koppel | 115|5.500 |
Koppeling | Single-plate dry clutch, dia 180 mm |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 2.277 |
Overbrenging | Cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 20 |
Topsnelheid | > 200 |
ABS | ja |
Frame | 3-delig, voor- en achterframe en meedragende motor |
Vering voor | BMW duolever, veerweg 190 mm |
Vering achter | eenzijdige swing arm (BMW paralever), veerweg 200 mm |
Remmen voor | Dubbele schijfrem (Ø 305 mm) zwevend gemonteerd, vaste EVO 4-zuiger remklauwen |
Remmen achter | Schijfrem (Ø 276 mm) met zwevende 2-zuiger remklauwen |
Voorband | 110/80 - R 19 |
Achterband | 150/70 - R 17 |
Wielbasis | |
Lengte | 2.210 |
Breedte | 915 |
Hoogte | 1.430 |
Zithoogte | 840 |
Drooggewicht | 199 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | Wijzigingen tov de R 1150 GS zijn oa het nieuwe BMS-K Motormanagement, het Single-Wire-System en het compacte dashboard. Leverbare kleuren oceaan blau, fel rood en geel. Zwarte of grijze buddy seat. |
De Knalpot is een klein dynamisch bedrijf dat zich gespecialiseerd heeft in zowel BMW motorfietsen als BMW motorfietsonderdelen.
Op het gebied van gebruikte BMW onderdelen is De Knalpot de grootste van Nederland. Het bedrijf is opgericht in 1995 door Jack Boone en ontstaan vanuit de hobby met een grote voorliefde voor BMW. Jack heeft een opleiding motorfietstechniek gevolgd en is jarenlang als motorfietsmonteur werkzaam geweest. Hij heeft altijd BMW motorfiets gereden en vooral veel gesleuteld aan BMW’s.
| Rilland, Zeeland |
| 0113-552298 |
Een stukje historie: BMW in 1970 - Heel modern waren de H-4 halogeenlampen. De brandstoftank was in drie versies leverbaar: 24 liter, 17 liter en een 17 liter exemplaar met verchroomde flanken (de "Toaster tank"), dat eigenlijk alleen voor de export naar de Verenigde Staten bedoeld was en alleen in 1972 en 1973 geproduceerd werd. Alle krukassen maakten slagen van 70,6 mm, waardoor verschillen in cilinderinhoud alleen door wisselende boringen verkregen werden. Hier zou BMW bij de luchtgekoelde boxers aan vasthouden tot in 1995, toen de R 100 R Mystic uit productie ging. De /5 serie kwam waarschijnlijk net op tijd op de markt. De Vollschwingen BMW's hadden het merk door de moeilijke tijden in de jaren vijftig gesleept, maar waren absoluut niet meer geschikt om de opkomende markt in de jaren zeventig te bedienen.
Rond 1970 waren met name de Japanse fabrikanten op de markt gekomen met zware, snelle machines. BMW besloot in de /6-serie de R 50/5 niet meer te vervangen, maar het programma "in de hoogte" uit te breiden met de R 90/6 en de R 90 S. Men ging meer aandacht besteden aan het uiterlijk van de motorfietsen.
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van