Nieuwsbrief:

De Knalpot

De Knalpot is een klein dynamisch bedrijf dat zich gespecialiseerd heeft in zowel BMW motorfietsen als BMW motorfietsonderdelen. Op het gebied van gebruikte BMW onderdelen is De Knalpot de grootste van Nederland. Het bedrijf is opgericht in 1995 door Jack Boone en ontstaan vanuit de hobby met een grote voorliefde voor BMW. Jack heeft een opleiding motorfietstechniek gevolgd en is jarenlang als motorfietsmonteur werkzaam geweest. Hij heeft altijd BMW motorfiets gereden en vooral veel gesleuteld aan BMW’s.
Alle motoren van De Knalpot
52 motoren gevonden
BMW R 65 LS
BMW R 65 LS
1982, 21801 Km
YAMAHA XT 500
YAMAHA XT 500
€ 5.250,- p/mnd klik hier
1980, 3222 Km
SUZUKI GS 450 E
SUZUKI GS 450 E
€ 750,- p/mnd klik hier
1988, 25126 Km
BMW R 1200 GS
BMW R 1200 GS
€ 9.950,- p/mnd klik hier
2010, 78551 Km
BMW R 1200 GS
BMW R 1200 GS
€ 9.750,- p/mnd klik hier
2010, 77308 Km
BMW R 1100 RS
BMW R 1100 RS
€ 1.100,- p/mnd klik hier
1999, 126571 Km
BMW R 100
BMW R 100
€ 14.500,- p/mnd klik hier
1986, 11 Km
BMW R 1200 RT
BMW R 1200 RT
€ 7.450,- p/mnd klik hier
2010, 100994 Km
BMW R 60/7
BMW R 60/7
€ 4.250,- p/mnd klik hier
1977, 50046 Km
BMW R 1200 GS
BMW R 1200 GS
€ 8.950,- p/mnd klik hier
2012, 87172 Km
BMW K 1200 S
BMW K 1200 S
€ 3.750,- p/mnd klik hier
2005, 129209 Km
MOTO GUZZI 1000 LE MANS
MOTO GUZZI 1000 LE MANS
€ 7.950,- p/mnd klik hier
1986, 67246 Km
BMW R 1250 RT
BMW R 1250 RT
€ 16.750,- p/mnd klik hier
2019, 86180 Km
BMW K 75 RT
BMW K 75 RT
€ 1.750,- p/mnd klik hier
1994, 88681 Mls
BMW R 1200 RT
BMW R 1200 RT
€ 5.450,- p/mnd klik hier
2005, 102360 Km
BMW R 60
BMW R 60
€ 5.250,- p/mnd klik hier
1957, 1 Km
BMW R 1200 GS
BMW R 1200 GS
€ 9.750,- p/mnd klik hier
2013, 81375 Km
BMW F 800 GS ADVENTURE
BMW F 800 GS ADVENTURE
€ 7.500,- p/mnd klik hier
2013, 98910 Km
BMW R 1200 RT LC
BMW R 1200 RT LC
€ 8.750,- p/mnd klik hier
2014, 122456 Km
BMW R 75/5
BMW R 75/5
€ 5.995,- p/mnd klik hier
1971, 16935 Km
Een stukje historie: AERMACCHI in 1958 - 1958 250 cc Aermacchi Chimera Dit nieuwe model werd geïntroduceerd in 1956. Alhowel er veel belangstelling werd getoond verkocht dit model niet goed, zowel in als buiten Italië. Daarop werd besloten dit model te strippen om er een meer bijzondere machine van te maken. Bianchi keerde terug naar de tekentafel met in zijn achterhoofd de duidelijke opdracht om zo min mogelijk verdere fabricagekosten te maken. Dit verklaart de enkele-buis achterbrug en de horizontale positie van het blok, beide toepassingen die voor de originele eerste uitvoering werden gebruikt. Op dat momemt, toen Italiaanse designers overmaat-zuigerstangen als een must zagen besloot Bianchi de Chimera een andere drijfstang te geven, de zgn. push-rod . Dit was in het belang van een vereenvoudigde onderhoudsintensiteit en maakte een OHC inrichting niet noodzakelijk. In de verdere ontwikkeling van een race-versie voor Aermacchi werd dit concept dan ook succesvol. De eerste introductie van de Chimera was een 175 cc machine maar eerder was achter de schermen ook al gewerkt aan een 250 cc versie waardoor beide modellen gezamenlijk op de wegen verschenen. Gedurende een lange tijd werd door Aermacchi hun sportpotentieel onderzocht. In 1957 werd een getuned 175 cc model, met 16 pk in plaats van de standaard 14 pk (beide bij 8.000 toeren), beschikbaar gemaakt voor gebruik in de Italiaanse GP s. Later werden de 250 cc modellen populair onder de racers. Het debuut van deze machine geschiedde tijdens de in 1960 gehouden Duitse GP met als coureur Alberto Pagani en was een zo groot succes tusse de creme de la creme dat men besloot deze macine in een beperkt aantal ook particulier aan te bieden.
© 2000 - 2025 Motoroccasion