Nieuwsbrief:

BMW  R 1200 GS LC ADVENTURE - 2014

Garantie: Nee
118000 Km
Blauw
bmw - r-1200-gs-lc-adventure
bmw - r-1200-gs-lc-adventure
bmw - r-1200-gs-lc-adventure
bmw - r-1200-gs-lc-adventure
bmw - r-1200-gs-lc-adventure
bmw - r-1200-gs-lc-adventure
bmw - r-1200-gs-lc-adventure
bmw - r-1200-gs-lc-adventure
bmw - r-1200-gs-lc-adventure
bmw - r-1200-gs-lc-adventure
bmw - r-1200-gs-lc-adventure
bmw - r-1200-gs-lc-adventure
bmw - r-1200-gs-lc-adventure
bmw - r-1200-gs-lc-adventure
bmw - r-1200-gs-lc-adventure
bmw - r-1200-gs-lc-adventure
bmw - r-1200-gs-lc-adventure
bmw - r-1200-gs-lc-adventure
bmw - r-1200-gs-lc-adventure
bmw - r-1200-gs-lc-adventure
bmw - r-1200-gs-lc-adventure
bmw - r-1200-gs-lc-adventure
bmw - r-1200-gs-lc-adventure
bmw - r-1200-gs-lc-adventure
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf

Ophalen in Sneek of Driebergen | Inruil & levering mogelijk

Te koop aangeboden door MotorJager: BMW R 1200 GS Adventure uit 2014 met 118.786 km

Deze BMW R 1200 GS Adventure is een motor met karakter en staat klaar voor vele nieuwe kilometers. Hij is technisch keurig bijgehouden, met als grote pluspunten een vernieuwde ESA-schokbreker en cardan as, deze kwaaltjes zijn dus al verholpen.

De tank is professioneel hoogglans zwart gespoten, dit staat de motor erg goed! De stand op de teller is wat hoger, maar de motor optisch netjes (geen verweerde knoppen) en motorisch klaar voor nog vele kilometers.

Standaarduitrusting;
- 30-liter brandstoftank (Adventure-specificatie)
- RVS spaakwielen (19"/17")
- Enduro voetsteunen + rempedaal 
- +20 mm veerweg t.o.v. gewone gs
- ABS (uitschakelbaar)
- Handkappen
- Valbeugels
- Aluminium carterbeschermer
- Spatbordverlenging voor
- Verstelbaar windscherm
- Middenbok

Fabrieksopties / optionele pakketten:
- ESA (Electronic Suspension Adjustment)
- ASC (Automatic Stability Control / tractiecontrole)
- Rijmodi (Rain / Road / Enduro / Enduro Pro)
- Boordcomputer PRO
- Cruise control
- Handvatverwarming
- Navigatievoorbereiding (BMW Navigator cradle)
- LED-koplamp
- LED-knipperlichten
- RDC (bandenspanningscontrole)

Van het onderhoud zijn diverse facturen voorhanden, bij 117.135km / 7-11-2024 laatste onderhoud. Bij 114.193km gloednieuwe ESA schokdemper, band, schijfrem+blokken achter

Rijklaar meeneemprijs: €10.749,-

Welkom bij MotorJager, de motorzaak die jaagt naar de perfecte motor voor jou!
- Motoren voor elk budget
- Aandacht voor detail
- Aflevering aan huis
- Advies op maat
- Transparantie 
Kwaliteit is geen toeval!






Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
MotorJager Sneek & Driebergen
Ook van deze verkoper:
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
© 2000 - 2025 Motoroccasion