Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Te koop: BMW R 1100 S Boxercup Randy Mamola Edition (2003) – €4975
Exclusieve uitvoering van de geliefde R 1100 S, perfect voor de verzamelaar of liefhebber.
-
Bouwjaar: 2003
-
Kilometerstand: 70.721 km
-
Prijs: €4975
-
1085cc boxermotor met cardanaandrijving
-
Speciale BMW Boxercup Randy Mamola Edition – zeldzaam model
-
Originele staat, sportieve looks, en een stukje racegeschiedenis
-
Uniek als investering of om van te genieten op de weg
Meer weten? Stuur gerust een bericht!
-----
Wij zijn doorlopend op zoek naar vooral BMW-motorfietsen van alle modellen en bouwjaren. (Maar ook andere merken kunt u uiteraard bij ons aanbieden!) Lang stilgestaan, defect, of geschikt voor onderdelen? Geen probleem! Wij ontvangen graag uw aanbod.
Daarnaast bieden wij altijd ongeveer 40 diverse modellen low-budget BMW-motoren aan. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie.
Ook voor motoronderhoud en reparaties bent u bij ons aan het juiste adres.
Onze gegevens:
SWIFT MOTOREN B.V.
Zeno van Citiumstraat 4
1349 GK Almere
📧 info@swiftmotoren.nl
📞 036-5255590
Openingstijden:
Dinsdag t/m vrijdag: 09:00 - 18:00 uur
Zaterdag: 09:00 - 17:00 uur
Bel of mail vrijblijvend!
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Two cylinder boxer, four-stroke, oil & air cooled |
Boring x slag | 99|70.5 |
Cilinder inhoud | 1085 |
Comp. verhouding | 11.3 : 1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | |
Vermogen | 98|71.5|7500 |
Max. koppel | 97|5750 |
Koppeling | |
Versnellingsbak | 6-speed |
Verhouding | |
Overbrenging | Shaft drive (cardan) |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18 |
Topsnelheid | 220 |
ABS | |
Frame | |
Vering voor | |
Vering achter | |
Remmen voor | Dual disc |
Remmen achter | Single disc |
Voorband | 120/70-ZR17 |
Achterband | 170/60-ZR17 |
Wielbasis | 1478 |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 800 |
Drooggewicht | 263 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
Swift Motoren voor in en verkoop motoren, reparatie en onderhoud van alle soorten motoren. Altijd 30 lowbudget motoren op voorraad.
 | Almere, Flevoland |
 | 036-5255590 |
Een stukje historie: BMW in 1980 - Vanaf 1980 kwamen de allroads op de markt. De R 80 G/S zou aan de basis staan van een lange lijn GS modellen, die uiteindelijk door zou groeien tot de zeer populaire R 1200 GS, die in de jaren nul tot de meest verkochte motorfietsen in Nederland zou horen. De GS serie vloeide voort uit de successen van Duitse rijders in de zware Enduro klassen eind jaren zeventig. Toen de R 80 G/S eenmaal op de wielen stond, sloeg het model direct aan. Bovendien droegen successen in de Dakar-rally ook bij aan de populariteit. De GS-en bleken echter ook zeer goede reismachines te zijn. Ze konden zwaar beladen worden en stuurden, ondanks de semi-terreinbanden, uitstekend. Door de hoge zit waren ze zeer controleerbaar en bovendien waren ze relatief licht geconstrueerd. Ze waren aanvankelijk voorzien van het nieuwe monolever veersysteem, een enkelzijdige achterwielophanging die niet alleen modern oogde, maar ook licht en sterk was en waardoor het achterwiel binnen enkele minuten in- en uitgebouwd kon worden. BMW bedacht er de naam "Reiseenduro" voor en zo worden deze motorfietsen ook gebruikt. Weinig mensen zullen een BMW GS daadwerkelijk als terreinmotor hebben ingezet. Intussen worden alle BMW tweecilinders in een GS versie geleverd. Latere versies werden uitgerust met het Sekundär Luft System om tot schonere uitlaatgassen te komen. De GS-serie plukte uiteraard de vruchten van alle ontwikkelingen, zoals de invoering van paralever, brandstofinjectie en katalysatoren. Dankzij de uitvinding van de kruisspaken konden ze, ondanks de spaakwielen, toch met tubelessbanden rijden.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken