Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
BMW R1100RS.
Bouwjaar 1998.
102dkm gelopen.
Loopt en rijdt goed.
Verstelbaar zadel.
Verhoogd stuur.
Kofferset.
Handvatverwarming.
Banden goed.
Inruil mogelijk.
- VOF NINEMOTORS.
Kijk voor meer motorfietsen op de website.
Open op afspraak. Donderdag, vrijdag en zaterdag sowieso open.
www.ninemotors.nl
nimot@quicknet.nl
Westerboekelweg 11H
1718MJ Hoogwoud
0644728865
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | 2-cilinder, 4-takt, boxer |
Boring x slag | 99 mm x 99 mm |
Cilinder inhoud | 1.085 cc |
Comp. verhouding | 10,7:1 |
Kleppen | 4 kleppen, SOHC |
Brandstof toevoer | Injectie |
Ontsteking | Digitaal CDI |
Vermogen | 90 pk / 66.2 kW bij 7.250 tpm |
Max. koppel | 95 Nm bij 5.500 tpm |
Koppeling | Droge enkele plaat, kabelbediend |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 23 liter |
Topsnelheid | 215 km/u |
ABS | nee |
Frame | Backbone frame, staal |
Vering voor | 120mm Telelever |
Vering achter | 135mm Monoshock, Paralever |
Remmen voor | 305mm Twin schijf |
Remmen achter | 285mm schijf |
Voorband | 120 / 70 R17 ZR |
Achterband | 160 / 60 R18 ZR |
Wielbasis | 1.473 mm |
Lengte | 2.175 mm |
Breedte | 920 mm |
Hoogte | 1.286 mm |
Zithoogte | 780 mm |
Drooggewicht | 239 kg |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
 | Hoogwoud, Noord-Holland |
 | 06-44728865 |
Wist u dat: In de motortaal "Klemmer" betekent: Door onvoldoende koeling en/of niet optimale smering, kan de temperatuur van cilinder en zuiger zodanig stijgen, dat de zuiger meer wil uitzetten dan de cilinder toelaat. De oliefilm tussen zuiger en cilinderwand wordt dan op de heetste plaatsen weggedrukt, of verbrandt, waardoor direct contact tussen zuiger en cilinderwand ontstaat. Op dat moment wrijft de zuiger een dun laagje aluminium op de stalen cilinderwand. Dit is het eigenlijke klemmen, wat tijdens het rijden wordt gevoeld als het inhouden van de motor. Na afkoeling en het lostrappen van het blok kan de motorrit doorgaans weer worden hervat. Zij het dat demontage en opschuren van zuigerrok en cilinderwand noodzakelijk is om herhaling van dit onprettige
verschijnsel te voorkomen. Het opgesmeerde zuigermateriaal moet met fijn schuurpapier van de cilinderwand worden verwijderd. Eveneens dienen de vreetplekken op de zuiger met schuurlinnen te worden bewerkt. In de regel zal vervanging van de zuigerveren ook noodzakelijk zijn. Een klemmer doet zich meestal voor bij een storing in het smeersysteem o f wanneer te lang op topsnelheid wordt gereden onder zware omstandigheden als warm weer of bergachtige trajecten.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken