Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Je betaalt bij ons geen afleverkosten.
Prijs is Incl: Onderhoudsbeurt, 3 maanden garantie, volle tank brandstof
Extra`s:
ABS
ESA
Traction control
3-delige adventrue kofferset origineel bmw
Handvatverwarming origineel bmw
Handkapset originelee bmw
Aluminium carter beschermplaat origineel bmw
Comfort zadel origineel bmw
Middenstandaard origineel bmw
Wunderlicht touring ruit
Valbeugel
Led verstralers met eigen schakelaar bediend.
Informatie:
Keurig nette en vooral zeer complete motor.
Instructie en service boekje aanwezig en volledig ingevuld.
Voor meer info: info@jonkersmotoren.nl of bel 073-511 4938
- Financiering via NU Motorrijden mogelijk, ook zakelijk met scherpe rentes.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde tweecilinder viertaktmotor |
Boring x slag | 82|75,6 |
Cilinder inhoud | 798 |
Comp. verhouding | 12,0 : 1 |
Kleppen | vier kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | electronische inspuiting |
Ontsteking | digitaal |
Vermogen | 85|63|7500 |
Max. koppel | 83|5750 |
Koppeling | meervoudige natte platenkoppeling, mechanisch bediend. |
Versnellingsbak | 6 -klauwengeschakelde versnellingsbak |
Verhouding | |
Overbrenging | O-ringketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 16 |
Topsnelheid | 200 |
ABS | optie |
Frame | stalen buizenframe, meedragende motor |
Vering voor | upside-down telescoopvork. diameter 45 mm. Veeruitslag 230 mm. |
Vering achter | centraal geplaatste WAD. veeruitslag 215 mm. |
Remmen voor | Dubbele zwevende remschijven, diameter 300 mm, zwevende remklauwen met twee remzuigers |
Remmen achter | Enkele remschijf, diameter 265 mm, zwevende remklauw met een remzuiger |
Voorband | 90/90 - 21 54V |
Achterband | 150/70 - 17 69V |
Wielbasis | 1.578 |
Lengte | 2320 |
Breedte | 945 |
Hoogte | 1350 |
Zithoogte | 880 |
Drooggewicht | 185 (rijklaargewicht 207 kg) |
Leverbare kleuren | uni Alpinweiss. Metallic Lavaorange-Met/Schwartz seidenglaenzend. |
Beschrijving | Het is tijd voor een doorbraak. Naar een nieuwe tijd, met een nieuwe generatie enduro. Met een laag gewicht en enorme krachtreserves. En met alles in huis voor zwaar terrein en het betere bochtenwerk. Een enduro zoals er nog geen bestond bij BMW Motorrad. Een 800cc met maar liefst 85 pk en een koppel van 83 Nm die maar zo’n 200 kg weegt. Met het modernste motormanagement voor de laagste verbruikscijfers, maar met ongelooflijk veel rijplezier en een geweldig soundmanagement: gewoon unstoppable! Met een buizenframe dat niet alleen uiterst torsievast is, maar ook plaats biedt aan andere highlights zoals de grote airbox en de tank onder de buddyseat. Voor een 21 inch wiel, voor constante koersstabiliteit op stukken off road, achter een van 17 inch voor pure aandrijving - beide uitgevoerd als robuuste spaakwielen. De dubbele schijven voor en de enkele schijf achter zorgen voor adembenemende remprestaties die met het als optie leverbare ABS nog verder te verhogen zijn.
Het rijwielgedeelte is aangepast aan het off road concept en beschikt over ruime veerwegen die elke sprong moeiteloos slikken. En ook al is deze machine als hij van de band rolt compleet uitgevoerd: BMW zou BMW niet zijn als er niet meteen een hele lijn exclusieve accessoires was waarmee deze machine verder te individualiseren is. Daarmee is deze als een naked bike ogende, moderne enduro aan te kleden tot een comfortabele langeafstandsmachine. En dat staat niet alleen goed, het is vooral ook functioneel.
Is het daarom geen goede gedachte om meteen even een proefrit af te spreken bij de BMW Motorrad dealer? Dat geeft voldoende inspiratie om uw eerstvolgende uitstapje op de nieuwe F 800 GS te gaan plannen ... |
Jonkers Motoren is een kleine maar goed ingerichte motorzaak.
Wij houden ons voornamelijk bezig met nieuwe en gebruikte motoren. Dit betekent dat we repareren en service verlenen en uiteraard ook motoren verkopen. Het aanbod van gebruikte motoren is te zien op deze site. Maar ook voor nieuwe motoren kunt u bij ons terecht. Voor alle nieuwe modellen van de bekende merken verwijzen we u graag naar de weblinks.
Heeft u met uw motor een ongelukje gehad? Dan is het misschien goed om te weten dat we ook schade-afhandeling doen. Daaronder verstaan we de taxatie van de schade, maar ook het herstellen van de schade aan uw motor.
Tot slot is het belangrijk om te weten dat u ook voor losse onderdelen en accessoires bij ons terecht kunt. Op het gebied van banden bent u bij ons erg voordelig uit. We zijn dealer van Bridgestone, Michelin en dunlop banden. U kunt daarbij rekenen op 10 tot 30 % korting en bijna altijd gratis montage. Ook voor andere bandenmerken kunt U bij ons terecht.
 | Vlijmen, Noord-Brabant |
 | 073-5114938 |
Wist u dat: In de motortaal "Speed-E-shift" betekent: Voordat Harley-David son zelf uitkwam met een handgekoppelde en voetgeschakelde versie van de zwaarste modellen - dit gebeurde pas na 1955 - ontwikkelde het rijderspubliek, waaronder veel dealers, zelf een technische oplossing voor de door de fabriek genegeerde wens een voetschakeling te
ontwerpen. De Speed-E-shift was niet alleen een antwoord op die vraag in de zin dat het een voetschakeling was voor de 1200CC zijklep- en 1000/1200CC kopklep-Harley’s van 1946 (types U, UL, ULH , E, EL en FL ), de zwaarste en meest imposante lijn van die tijd. Er kon bovendien bliksemsnel mee worden doorgeschakeld omdat het eveneens voorzag in een automatische koppelingsbediening. De Speed-E-Shift is een plat mechaniek dat aan de linkerzijde naast de cilinders aan het frame werd bevestigd. Het bestond uit platte ijzeren strips en stangetjes. Het hart werd gevormd door twee notchedplates, platen waaruit een schuine vertanding was gefreesd, die zijdelings in elkaar grepen en deden denken aan een bereklem, waartussen zich het uiteinde van de schakelstang bevond. Onder invloed van trekveren en in het geval van de schuine vertanding ook de zwaartekracht, schoof de schakelstang trapsgewijs een stukje op wanneer het mechanisme werd bediend. Per stand correspondeerde dat met een versnelling. Zodoende werd met een enkele voetbeweging tegelijkertijd ontkoppeld en geschakeld, waardoor het bedieningsgemak van een half-automaat werd bereikt. Met een manette aan het stuur kon in één keer, bij voorkeur voordat volledige stilstand werd bereikt, terug worden geschakeld naar de vrijstand. Het concept en de uiteindelijke realisering van dit mechaniek is even geniaal als beperkt geweest. Wanneer de Speedy niet goed stond afgesteld was het risico van een totale inwendige verwoesting van de overigens zeer solide vierversnellingsbakvan Harley-Davidson, tot en met verbogen frame, niet ondenkbeeldig. De Speed-E-shift werd in 1945-46 op de markt gebracht door een kleinschalig toeleveringsbedrijf van Harleyaccessoires in Californië. Wie nu op zoek gaat naar deze rariteit kan dus het beste zijn geluk gaan proberen aan de westkust van de Verenigde Staten en moet naast de bereidheid minstens duizend gulden neer te tellen over de nodige overredingskracht beschikken om de bezitter afstand te laten doen van zijn speedy
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken