Nieuwsbrief:

BENELLI  TRK 502 X - 2024

Garantie: Ja
Nieuw
Blauw / grijs / wit / geel
benelli - trk-502-x
benelli - trk-502-x
benelli - trk-502-x
benelli - trk-502-x
benelli - trk-502-x
benelli - trk-502-x
benelli - trk-502-x
benelli - trk-502-x
benelli - trk-502-x
benelli - trk-502-x
OmschrijvingTechniekBetaalgemakVerzekeringBedrijf

Nu leuke korting op accessoires of kleding op onze showroommodellen!

Woon-werkverkeer? Sportief rijden? Offroad avontuur? Of alle drie? Jij kiest en de Benelli TRK 502X doet! De TRK 502X is met z’n crossover spaakvelgen en verhoogde uitlaatsysteem de avontuurlijke versie van zijn zus, de TRK 502.

De TRK 502X is een veelzijdige motor met een serieus karakter. Ontworpen in Pesaro om te voldoen aan de wensen van de meest veeleisende rijders. Deze machine schotelt een flinke portie avontuur voor aan iedereen die een eenvoudig te bedienen motorfiets wil.

Met de capaciteiten om overal te komen opent deze populaire adventure allroad van Benelli een hele nieuwe wereld om te ontdekken! Treed uit je comfortzone en doe nieuwe ervaringen op die je nooit zal vergeten! Waar gaat jouw volgende reis naartoe?

De Benelli TRK 502X biedt veel comfort en hoge prestaties verpakt in de juiste looks. Het sportieve maar functionele bodywork zorgt ervoor dat de wind zoveel mogelijk langs de berijder geleid wordt tijdens het rijden.

De TRK 502X is voorzien van een stevig stalen trellis frame dat perfect past bij het ontwerp en tegelijkertijd zorgt voor een gemakkelijke en voorspelbare wegligging. Iets wat mede te danken is aan de robuuste swingarm met monoschokbreker aan de achterzijde waarvan zowel de preload als de rebound aanpasbaar zijn. Deze demper geeft 62 mm travel bij het achterwiel. Aan de voorzijde beschikt de motor over een upside-down vork met 50mm poten die 140mm travel hebben voordat de eindaanslag bereikt wordt.

De TRK 502X krijgt de gebruikelijke crossover maten mee van 19 inch aan de voorzijde en 17 inch aan de achterzijde. De spaakvelgen benadrukken het offroad karakter van de motor. Uit de fabriek wordt de 502X geleverd op Metzeler Tourance banden in de maten 110/80 (voor) en 150/70 (achter).

Aan boord springt het royale en confortabele zadel in het oog. Uiterst geschikt voor die lange tourrit. Het dashboard is uitgebreid en geeft alle informatie netjes en precies weer. Bediening is intuitief middels de knoppen op het stuur welke voorzien zijn van backlighting.

Rustig touren? Of juist stevig gas geven op het onverharde? Dankzij de moderne 500cc parallel-twin met DOHC-ontwerp kan je rekenen op de juiste prestaties bij elk toerental. De EFI mapping van de twin garandeert een uiterst fijngevoelige gasresponse en lekker veel koppel onderin bij de lagere toerentallen.  Het maximale koppel van 46 Nm wordt behaald bij 6000 omwentelingen en iets verder doortrekken levert naast een brede glimlach 47,6 pk (35 kW) op bij 8500 omwentelingen.

De kruktappen zijn 180 graden verzet, waardoor massakrachten beter uitgebalanceerd zijn. Daarnaast is er nog een interne balans-as toegevoegd wat resulteert in een zijdesoepel lopende motor. Voeg hier een soepele zes-bak met assist & slipper clutch aan toe en het plaatje is compleet. Zo ben jij altijd comfortabel onderweg. Trip na trip. Kilometer na kilometer.

Met de TRK 502X ga je ver. Een forse tank geeft de mogelijkheid om 20 liter benzine mee te nemen. Het remsysteem bestaat uit dubbele 320mm schijven aan de voorzijde met zwevende klauwen welke 2 zuigers bevatten. Achter zorgt een enkele 260mm schijf met een zwevende klauw voor de nodige vertraging. De TRK 502X is uitgerust met de modernste ABS techniek, wel zo veilig!

  •  

    Wij zijn dé Benelli dealer van noord Nederland!

    Bij Arnold's Motorshop vind je jouw toekomstige motor of elektrische scooter! We hebben een continu wisselend aanbod van gebruikte en nieuwe motoren en scooters. In onze showroom vindt je het meest actuele aanbod, het kan dus zijn dat de motor die je hier ziet wellicht net aan je neus voorbij is gegaan. Bel ons daarom altijd om even te checken of de motor er nog staat, of scheur zo snel mogelijk langs onze showroom! Vragen naar de laagste prijs hebben we geen tijd voor en zullen we niet beantwoorden.

    Hebben we je interesse gewekt?  Kom rustig langs in onze winkel en showroom en laat je verrassen door ons aanbod voertuigen, kleding en accessoires.

    Uiteraard is inruil mogelijk.

    Bovag en RDW erkend. Op al onze verkopen zijn de Bovag voorwaarden van toepassing*. 

    Proefrit maken? Dit kan bij intentie tot aanschaf en uiteraard bij een droog wegdek.


    We zijn te vinden in Kolham.
    Arnold's Motorshop
    A. Plesmanlaan 11
    9615 TJ Kolham
    www.arnolds-motorshop.nl  /  info@arnolds-motorshop.nl
    0598-371043 (ook voor whatsapp berichten!)

    * tenzij nadrukkelijk anders aangegeven, check onze website!


Opties en Accessoires:
Meerdere opties mogelijk, vraag naar de mogelijkheden




Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
Arnolds Motorshop
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "Café-racer" betekent: De café-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafés en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risico’s werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap. Nu figureert de term café-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de café-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de ‘Godfather van de café-racer’ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beďnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd. Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van café-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, Café RacersRockers, Rock N ’Roll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
© 2000 - 2024 Motoroccasion