irbox met luchtinlaat vooraan. 2 ∅48 mm gasklephuizen, Ride-By-Wire-beheer
Ontsteking
Vermogen
100|73|
Max. koppel
67|8500
Koppeling
Multiplaat, in oliebad
Versnellingsbak
6 versnellingen
Verhouding
Overbrenging
Ketting
Starter
electrisch
Tankinhoud
15
Topsnelheid
ABS
ja
Frame
Dubbelbalken aluminium frame met afneembare achterbank
Vering voor
Kayaba upside-down voorvork ∅ 41 mm met contraveer, aluminium poten voor bevestiging van radiale remklauwen. Instelbaar voor rebound en veervoorspanning.
Vering achter
Aluminium achterbrug met asymmetrische spanten. Monoshock met instelbare contraveer: rebound en veervoorspanning. Veerweg: 130 mm
Remmen voor
Dubbele schijfdiameter 320 mm
Remmen achter
Brembo-remklauw met 2 geïsoleerde zuigers van ∅ 34 mm
Bij Goedhart vind je hem Wat vind ik mooi? Wat is verstandig? Past deze motor wel bij mij?
Allemaal vragen die een rol spelen bij de aanschaf van een nieuwe motorfiets. Ons deskundige verkoopteam helpt u graag de juiste motorfiets te vinden voor vele tevreden motorkilometers.
Een stukje historie: YAMAHA in 1957 - In 1957 maakt Yamaha haar eerste 250cc, tweetakt twin, de YD1.
Even terugkomend op de Duitse tour die de Japanners deden in 1953 is dit wat er gebeurde. Hier een foto in een tijdschrift uit 1958 van een Yamaha YD-1. Het is een 250 cc motor en volgens de beschrijving werd deze gekopieerd van de DKW 350 cc en geproduceerd onder licentie. Yamaha produceerde hun eerste motorfiets, de YA-1 als een kloon van de DKW RT 125. Yamaha geeft als verklaring dat het nodig was om Japen na de oorlog snel te laten herstellen en iedere fabrikant bij de Duitsers afkeek.