Rally-Motor is een bedrijf dat is ontstaan uit pure passie voor het (offroad) motorrijden. Wij hanteren de volgende bedrijfsdoelstellingen:
1. Kwaliteitsproducten leveren in het rally-, allroad- en adventure segment.
2. Het importeren van exclusieve en hoogwaardige producten.
3. Een goede en eerlijke prijsstelling realiseren voor onze klanten.
4. Maximale klanttevredenheid.
5. Het promoten en verkopen van het Portugese merk AJP
De kwaliteits-filosofie van Rally-Motor is te vergelijken met die van een goed restaurant: Een beperkte menu-kaart, maar de producten die erop staan kennen we door en door én zijn van goede kwaliteit.
Omdat kwaliteitsproducten én een goede prijsstelling vaak niet samen gaan is ons bedrijf in de basis al kostenbesparend ingericht. We hebben bijvoorbeeld een flinke voorraad, maar ons magazijn is sober en praktisch ingericht. We handelen daarbij een groot gedeelte onze zaken online af. Dat wil niet zeggen dat we niet bereikbaar zijn voor onze klanten. We denken mee, adviseren en verbouwen desgewenst uw allroad of rally-motor.
Waar de kostenbesparingen verder inzitten? Dat zijn allemaal kleine dingen, die opgeteld een flink verschil maken. Zo is onze webshop volledig in eigen beheer ontwikkeld. Hierdoor kunnen we het onderhoud van onze webshop "in compagny" uitvoeren en hoeven we geen dure (externe) partijen in te huren. Veilig online shoppen heeft echter altijd onze topprioriteit. Daarom draait onze webstore op de allernieuwste beveiligingssoftware. Verder proberen we niet alleen scherp in te kopen, maar ook slim in te kopen. Zo laten we verzamelzendingen uit Amerika komen, wat aanzienlijk bespaard in de verzendkosten per leverancier. Hierdoor kunnen we Amerikaanse producten voor een goede prijs leveren. Daarbij hebben we afspraken met meerdere pakketdiensten. Alles met maar 1 doelstelling: Een eerlijke en goede prijsstelling realiseren voor onze klanten.
En die maximale klanttevredenheid? Die realiseren we door niet moeilijk te doen én er voor onze klanten te zijn als het nodig is. Adhoc onderdelen-ondersteuning nodig tijdens een lange (wereld)reis? Wij zijn er voor je! Vanwege onze contacten met diverse transportmaatschappijen weten we direct de snelste en voordeligste manier om de onderdelen bij je te krijgen. We hebben verder geen kinderachtig retourenbeleid en we zijn flexibel in onze manier van werken. We zijn daarbij open en transparant. Om die reden gebruiken we Trustpilot voor onze reviews, aangezien dit het meest open consumenten reviewplatvorm is wat momenteel online bestaat. Betalingen lopen via payment-provider Mollie, waardoor je bij ons op vrijwel alle manieren kunt betalen. De verzendkosten houden we verder simpel. Ons bedrijf ligt in Nederland tussen de Belgische en Duitse grens in, dus vanaf 150 euro zijn de verzendkosten gratis voor alle klanten uit deze landen (100 euro binnen Nederland). We zijn daarbij natuurlijk aangesloten bij de Nederlandse stichting Webshop Keurmerk, wat een veilige shopervaring garandeerd voor al onze klanten.
Wist u dat: In de motortaal "Commando" betekent: Letterlijk stoottroepen De Norton Commando Interstate 750 en de Norton Commando 850 waren de laatste
zware viertakt twins die door de AMC/Norton-Villiers-fabrieken werden uitgebracht. De Commando 750 werd in 1967 gepresenteerd op de motorshow van Earls Court in London. Voor de Commando werd niet langer gebruikgemaakt van het roemruchte Featherbedframe. De grootste moeilijkheid bij
het ontwerpen van dit model bestond uit het elimineren van de motortrillingen. De oplossing werd niet gezocht in een verbeterde versie van het al bestaande motorblok, maar in de toepassing van silent-blocks, rubberen dempingsbussen tussen motorblok en frame. Op zich geen onbekend verschijnsel in de motorwereld, maar in die vorm niet eerder toegepast en door Norton het Isolastic System genoemd. De fabriek had hoge verwachtingen van haar superbike op de Amerikaanse markt. De prestaties en de betrouwbaarheid vielen echter tegen, vooral
vergeleken met die van de sterk in opkomst zijnde Japanse merken. De hoofdlagers van de krukas bleken niet bestand tegen het grote vermogen. Er kwamen ongeveer evenveel garantieclaims als er Commandos werden geproduceerd. De verkoopcijfers bleven ver onder de verwachtingen en daardoor
ging Norton ten onder. In oktober 1977 werd de productie van de Commando stopgezet. Het Norton-logo wordt momenteel gebruikt op een wankelmotorfiets, die slechts op zeer beperkte schaal aftrek vindt. De Engelse gemotoriseerde politie heeft een aantal van deze Nortons in gebruik.