Nieuwsbrief:

Moto Wijma

Betrouwbare en voordelige motor kopen! Of uw eigen motor verkopen? Moto Wijma is gevestigd op industrieterrein De Zwette in Leeuwarden. In onze showroom vindt u het hele jaar door een wisselende voorraad van scherp geprijsde motoren. Al onze motoren worden bij binnenkomst technisch gekeurd en staan daarom garant voor vele veilige kilometers. Zelf ervaren? Kom dan naar de Zwettestraat 14 in Leeuwarden.
Alle motoren van Moto Wijma
28 motoren gevonden
TRIUMPH TIGER 1200 XCX
TRIUMPH TIGER 1200 XCX
€ 11.450,- p/mnd klik hier
2016, 56500 Km
KAWASAKI VULCAN S
KAWASAKI VULCAN S
€ 6.450,- p/mnd klik hier
2015, 13900 Km
HONDA CRF 1100 L AFRICA TWIN DCT
HONDA CRF 1100 L AFRICA TWIN DCT
€ 14.450,- p/mnd klik hier
2020, 30200 Km
HONDA NC 750 X ABS
HONDA NC 750 X ABS
€ 6.950,- p/mnd klik hier
2020, 16900 Km
YAMAHA MT 09 ABS
YAMAHA MT 09 ABS
€ 9.450,- p/mnd klik hier
2021, 11400 Km
HONDA CBR 600 F
HONDA CBR 600 F
€ 9.999,- p/mnd klik hier
2007, 39900 Km
SUZUKI V-STROM 1000 ABS ADVENTURE
SUZUKI V-STROM 1000 ABS ADVENTURE
€ 8.950,- p/mnd klik hier
2018, 28200 Km
TRIUMPH TIGER EXPLORER
TRIUMPH TIGER EXPLORER
€ 8.950,- p/mnd klik hier
2013, 35400 Km
TRIUMPH THRUXTON 900
TRIUMPH THRUXTON 900
€ 5.250,- p/mnd klik hier
2006, 25100 Km
KTM 690 SUPERMOTO R
KTM 690 SUPERMOTO R
€ 5.450,- p/mnd klik hier
2010, 15700 Km
SUZUKI V-STROM 650 XTA
SUZUKI V-STROM 650 XTA
€ 7.650,- p/mnd klik hier
2019, 22400 Km
YAMAHA XSR 900 ABS
YAMAHA XSR 900 ABS
€ 8.950,- p/mnd klik hier
2019, 12200 Km
YAMAHA X MAX 250 ABS
YAMAHA X MAX 250 ABS
€ 4.250,- p/mnd klik hier
2018, 11200 Km
KTM 890 DUKE R
KTM 890 DUKE R
€ 9.250,- p/mnd klik hier
2021, 28300 Km
TRIUMPH SPEED TRIPLE 1050 ABS
TRIUMPH SPEED TRIPLE 1050 ABS
€ 7.450,- p/mnd klik hier
2014, 26400 Km
TRIUMPH SPEED TRIPLE R
TRIUMPH SPEED TRIPLE R
€ 9.450,- p/mnd klik hier
2016, 21400 Km
HONDA CRF 1000 L AFRICA TWIN
HONDA CRF 1000 L AFRICA TWIN
€ 10.950,- p/mnd klik hier
2017, 34800 Km
HONDA CB 1000 R ABS
HONDA CB 1000 R ABS
€ 10.250,- p/mnd klik hier
2020, 18200 Km
HUSQVARNA 701 SUPERMOTO
HUSQVARNA 701 SUPERMOTO
€ 10.450,- p/mnd klik hier
2022, 11200 Km
HONDA CB 1000 R
HONDA CB 1000 R
€ 10.750,- p/mnd klik hier
2021, 13700 Km
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maak­te deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht, maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letter­lijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te wor­den. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegen­wacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor mo­torfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en Libe­rators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw ty­pe Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
© 2000 - 2025 Motoroccasion